اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت آبادان:

مسلمانان هرگز دین و پیامبر خود را رها نمی‌کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت آبادان گفت: مسلمانان با تظاهرات خود به کشورهای استکباری نشان دادند که دین، پیامبر و ارزش‌های اسلامی خود را رها نمی‌کنند.

مسلمانان هرگز دین و  پیامبر خود را رها نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت‌الاسلام فیض‌الله رجبی ظهر امروز در آیین نماز جمعه این هفته آبادان که در مصلای ثامن الائمه این شهر برگزار شد، اظهار کرد: اعتراضات ملت‌ مسلمان ایران و دیگر ملت‌‌های مسلمان جهان در توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام نشان داد که آنان لحظه‌ای دین، پیامبر و مقدسات خود را رها نمی‌کنند.

وی افزود: کشورهای استکباری با ساخت فیلم‌ موهن و کاریکاتورهای ضد دینی به دنبال تخریب مسلمانان هستند و این اقدامات را جزیی از آزادی‌های بیان رایج در دنیا به شمار می‌آورند.

امام جمعه موقت آبادان ادامه داد: آنها با اقدامات این چنینی خود را در نزد مسلمانان و جوامع اسلامی بیش از گذشته منفور کرده و نشان می‌دهند که به دنبال تخریب و از بین بردن ارزش‌های اسلامی ملت‌های مسلمان جهان هستند.

وی با اشاره به ساخت فیلم موهن گفت: در هیچ جامعه‌ای توهین در بیان به عنوان آزادی شناخته نمی‌شود و در همه جوامع به خصوص در ایران اسلامی، اصالت‌ها و ارزش‌های دینی و مذهبی وجود دارد که گرد زمان آنها را از بین نبرده و تازگی این ارزش‌ها برای ملت‌های مسلمان چون گذشته حفظ شده است.

رجبی افزود: کشورهای غربی با انتشار و ساخت کاریکاتورها و فیلم‌های بی‌اساس به دنبال آن هستند که مسلمانان را نسبت به مقدساتشان بی‌تفاوت کرده و آنان را جذب ارزش‌های استعماری و غیر اخلاقی جوامع دین ستیز خود کنند.

وی تصریح کرد: این اقدامات نه تنها مسلمانان را از اعتراض به اقدامات استکباری کشورهای غربی خسته و دلسرد نمی‌کند بلکه آنها را در پیمودن راه حق و دفاع از مقدسات دینی خود و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام ثابت قدم و محکم‌تر از گذشته می‌کند.

*مسئولان سیاست‌های یک دیگر را تخریب نکنند

خطیب این هفته نماز جمعه آبادان با اشاره به سخنان رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) در اتحاد بین مسئولان کشور گفت: امام در سخنان گران‌بهای خود همه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اتحاد و همدلی فراخوانده است.

وی افزود: مسئولان باید در عمل و فکر، اتحاد خود را حفظ کرده و سیاست‌های یکدیگر را تخریب نکنند زیرا با خدشه‌دار شدن وحدت دنیای اسلام، استکبار بر جامعه مسلمانان غلبه می‌کند.

رجبی ادامه داد: مشکلات کشور و جامعه را در درون خود سامان داده و آن را وارد جامعه نکنید بلکه با همدلی و اتحاد راه حل‌های این مشکلات و اختلاف نظرها را به جامعه وارد کنید.

*گرانی‌ها صبر ملت را کم کرده است

وی در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت بازار و گرانی کالاها و اجناس گفت: گرانی‌های کالا و اجناس صبر ملت را کم کرده و مسئولان با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی ثبات را به بازار برگردانند.

رجبی تصریح کرد: کالاها و اجناس باید با نازل‌ترین قیمت‌‌ها وارد بازار و سبد خرید مردم شود و با شناسایی افراد سودجو و تحویل آنان به قانون از فرافکنی‌ها و جنجال‌ کاری‌های بی‌مورد جلوگیری شود.

امام جمعه موقت آبادان ادامه داد: مسئولان با اتحاد و تلاش مضاعف مشکلات موجود در جامعه را حل کنند زیرا لیاقت ملت مسلمان ایران بیش از این است.

وی با اشاره به نوسانات قیمت ارز بیان داشت: خرید و فروش‌های کاذب دلار، اقتصاد جامعه را از حالت تعادل خارج می‌کند و با افزایش تقاضا و کاهش عرضه، قیمت‌های بازار ارز تا حدودی دچار نوسان می‌شود.

رجبی تصریح کرد: کنترل بر بازار ارز و دلار با شناسایی افراد مخل اقتصادی، ثبات را به بازار برمی‌گرداند و قیمت کالاها و اجناس کاهش پیدا می‌کند.

*نمایندگان بر کار مدیران اجرایی نظارت کنند

امام جمعه موقت آبادان در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهرستان با اشاره به نقش نمایندگان بر عملکرد مدیران اجرایی گفت: نمایندگان نباید برای آینده انتخاباتی خود مدیران اجرایی را جا به جا کرده و نظارت خود را بر عملکرد آنان فراموش کنند.

وی افزود: برای آینده انتخاباتی خود افراد را تعویض نکنید بلکه با نظارت بر عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی عملکردهای کاری آنها را هر چه بیشتر بالا ببرید.

رجبی در پایان گفت: امروز ما با انواع هجمه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشورهای غربی برای تخریب و ویرانی جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو هستیم که با حفظ اتحاد و همدلی و رعایت دستورات و فرمایشات مقام معظم رهبری همچنان چون سی سال گذشته این فتنه‌‌ها به جایی نمی‌رسد.

انتهای پیام/و10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول