اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

نیروی انتظامی بیشترین مسئولیت را در راستای حفظ امنیت دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابادان گفت: بین نیروهای مسلح نیروی انتظامی بیشترین مسئولیت و مأموریت را در راستای حفظ امنیت و نظم و انضباط اجتماعی در کشور بر عهده دارد.

نیروی انتظامی بیشترین مسئولیت را در راستای حفظ امنیت دارد

آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان ضمن تبریک این هفته به اعضا و کارکنان این ارگان فداکار و خدمت‌گذار اظهار کرد: در یک جمع بندی از عملکرد نیروی انتظامی شهرستان آبادان می‌توان به این مهم دست یافت که عملکرد آنان در ایجاد امنیت شهروندان منطقه در گرو خدمات ارزنده و فداکاری‌های نیروهای انتظامی شهرستان است.

وی افزود: از سال 70 به فرمان فرمانده معظم کل قوا سه زمان ژاندارمری کل کشور، شهربانی و کمیته‌های انقلاب اسلامی برای یکسان سازی و کم شدن حجم دستگاه‌های اجرایی با هم ادغام شده و در قالب نیروی انتظامی فعالیت خود را آغاز کردند.

امام جمعه آبادان ادامه داد: در بین نیروهای مسلح کشور، نیروی انتظامی بیشترین مسئولیت و مأموریت را در راستای حفظ امنیت و نظم و انضباط اجتماعی در کشور بر عهده دارد.

وی با اشاره به تعدد و کثرت مسئولیت‌های نیروی انتظامی گفت: مبارزه با قاچاق مواد مخدر، تشخیص هویت، مبارزه با منکرات، مبارزه با اغتشاشات، ایجاد نظم و انضباط در راهپیمایی‌ها،مناسبت‌های دینی،ملی و اجتماعی، صدور گواهینامه رانندگی و سوءپیشینه از وظایف و عملکردهای نیروهای انتظامی در کشور است.

محمدی اصفهانی افزود: حضور فعالانه، همیشگی و با اقتدار نیروهای انتظامی آبادان چشمگیر و حضورشان در صحنه‌های  اجتماعی و فرهنگی، همیشگی و مقتدرانه است.

خطیب نماز جمعه شهرستان آبادان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص عملکرد نیروی انتظامی آبادان بیان داشت: مسلما این نیروها نیز با کاستی‌هایی در کارشان رو برو هستند اما آنچه اهمیت دارد فعالیت‌های آنان در نهایت نظم و انضباط و با برخورداری از مقبولیت و کیفیت خوب در بین شهروندان است.

وی تصریح کرد: مجموعه انتظامی کشور با بازنگری‌های متعدد و استفاده بیشتر از دانش‌ها و فناوری‌های روز دنیا می‌توانند ضریب امنیت و احساس آرامش در بین مردم را بالا برده و به بالندگی روزبه روز خود کمک بیشتری کنند.

* سرعت عمل نیروهای 110 بیشتر شود

محمدی اصفهانی با بیان یک پیشنهاد به نیروهای انتظامی شهرستان آبادان گفت: پیشنهاد بنده به نیروهای انتظامی منطقه آن است که در ساعات کم تردد شبانه روز بر رفت‌ و آمد مردم نظارت بیشتری داشته باشد و سرعت عمل پلیس 110 آبادان بیشتر شود.

وی افزود: پلیس 110 امروز بسیار مثبت عمل کرده اما چنانچه زمان حضور بر سر صحنه حوادث را کمتر کرده و سرعت عمل بیشتری داشته باشد آسودگی خاطر بیشتری در بین پرسنل برقرار می‌شود.

امام جمعه آبادان ادامه داد: پلیس و نیروهای انتظامی منطقه در ایجاد امنیت و نظم شهرستان آبادان گام‌‌های اساسی برداشته است و این مهم روز به روز نسبت به گذشته بیشتر می‌شود.

* نظم و امنیت شلاحه به نیروی انتظامی سپرده می‌شود

محمدی اصفهانی با اشاره به شلاحه پیرامون شهرستان آبادان و اروند گفت: بخش‌هایی از عرض جنوبی و جنوب شرقی آبادان برای ایجاد نظم و امنیت از نیروهای نظامی به نیروهای انتظامی واگذار می‌شود.

وی تصریح کرد: مقصود از شلاحه مرزهای شهرستان نیست بلکه طبق قانون ارتش به کمک سپاه حفاظت از مرزهای کشور را بر عهده دارد اما شلاحه جزیره‌های کوچکی هستند که بعد از خط مرزی به سبب انشعابات فرعی رودخانه اروند ایجاد شده است.

محمدی اصفهانی افزود: این شلاحه اکنون به نیروهای انتظامی واگذار می‌شود تا کشاورزان بخشی از باغستان، نخلستان یا مزرعه خود را که به سبب جنگ تحمیلی زیر کشت کافی نرفته است به آبادانی بیشتری برسانند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی باید مانند گذشته در یک تعامل دو طرفه بین کشاورزان و روستائیان این منطقه در ایجاد هر چه بیشتر امنیت این مناطق و کشت و زرع آن با مردم همکاری داشته باشد.

امام جمعه شهرستان آبادان در پایان گفت: شهروندان با تعاملات بیشتر و رعایت قوانین و مقررات همکاری خود را با نیروهای انتظامی گسترده‌تر کرده تا آنان بتوانند در ایجاد امنیت و آرامش موفقیت بیشتری کسب کنند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول