اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

روحانیون سنگربانان اندیشه جوامع بشری هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: طلاب و روحانیون سنگربانان مرزهای فکری و اندیشه جوامعه بشری هستند.

روحانیون سنگربانان اندیشه جوامع بشری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی ظهر امروز در مراسم بازگشایی حوزه علمیه آبادان که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق (ع) به مناسبت سال تحصیلی جدید برگزار شد، اظهار کرد: روحانیون سنگربانان و رابطان ثغور مرزهای فکری و اندیشه جوامع بشری هستند.

وی افزود: مجاهدان در راه خدا حافظان مرزهای جغرافیای کشور و رابطان (روحانیون و طلاب) را حافظان مرزهای عقیدتی و فکری جوامع دانست.

امام جمعه آبادان با اشاره به حوزه‌های علمیه در دیگر جوامع مسلمان گفت: حوزه‌های علمیه در بغداد، نجف، کربلا، ری و قم تاریخ تشیع را مدیون آموزه‌های ائمه معصوم و پایداری‌های روحانیت متعهد و مسئولیت‌پذیر است.

وی عنوان کرد: نفس علمای ربانی و طلاب مهذب، عاملی برای گسترش برکات، خیرات و توسعه اخلاق و فضائل در کشورهای مسلمان خصوصا ایران اسلامی است.

اصفهانی ادامه داد: تحصیل کارآمد، بهره‌وری از تکنولوژی مدرن برای انتقال پیام دین و معارف اسلام، شناخت توطئه‌های صهیونیسم و امپریالیسم غرب، شناخت نیازهای معنوی مردم به ویژه نسل جوان از رسالت‌های حوزه‌های علمیه است.

امام جمعه آبادان با اشاره به انتشار فیلم موهن آمریکایی گفت: سناریوی اسلام‌ستیزی غرب و صهیونیسم به بن بست رسیده و مسلمانان جهان با اعتراض به انتشار فیلم موهن به مقدسات دینی مسلمانان، بار دیگر قدرت و آمادگی یکپارچه خود را به نمایش گذاشتند.

وی در پایان افزود: تفقه در دین معارف شناسی و پاسخ به شبهات دین ستیزان از مهم‌ترین کارکردهای حوزه‌های علمیه است و از طلاب خواست خود را به دانش پاسخگو و اخلاق اثرگذار مجهز کنند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول