اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

شهدا راه عزت و شرف را انتخاب کردند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: شهدا برای حفظ استقلال و انتقال ارزش‌ها راه عزت و شرف را انتخاب کردند.

شهدا راه عزت و شرف را انتخاب کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی ظهر امروز به مناسبت یادواره چهره‌های آسمانی و شهید منصور کارکوب‌زاده با حضور در میان دانش‌آموزان بسیجی دبیرستان‌های منطقه که در محل تالار مهر شهرستان آبادان برگزار شد، با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی اظهار کرد: انبیای الهی و ائمه معصومین برای تحقق اهداف اسلامی خود از دو گروه حامی در این راه استفاده کردند.

وی افزود: گروهی از این حامیان سربازان آسمانی و گروه دیگر سربازها و نیروهای فداکار زمینی بودند که با شناسایی دقیق معرفت و قدم گذاشتن در راه انبیا الهی به نیروهای آسمانی تبدیل شدند.

امام جمعه شهرستان آبادان ادامه داد: انسان‌ها در سطوح مختلف عملی و فکری هرگاه دارای بصیرت شوند مسیر انبیای الهی را که همان مسیر احسنت فضیلت است انتخاب کرده و با بینش خود ارزش‌ها را پاسداری می‌کنند.

وی با اشاره به دانش‌آموزان بسیجی گفت: دانش‌آموزان بسیجی دوران دفاع مقدس که خلف صالح انسان‌های خدایی پیشین در امتداد تاریخ بوده‌اند آنهایی هستند که با آراستن خود مسیر را برای دیگران و نسل امروز دانش‌آموزان بسیجی هموار کرده‌اند.

محمدی اصفهانی اضافه کرد: هدف از تشکیل گروه‌های مختلف بسیجی در مشاغل متنوع مانند بسیج کارگری، دانش‌آموزی، روحانیت، پزشکی و ورزشی گردهمایی جمعی از انسان‌های صالح و مقاوم در کنار یکدیگر است.

وی با اشاره به گروه‌های بسیجی بیان کرد: انسان‌های مقاومی که با عبور از بدی‌ها و زشتی‌ها بتوانند اثرگذاری بر روی دیگران داشته و با اخلاق حسنه خود افراد مختلف جامعه را به سمت و سوی اخلاق بسیجی رهنمون کنند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان آبادان ادامه داد: دومین اثرگذاری نیروهای بسیجی در میان دیگر انسان‌ها به خصوص بسیجیان دانش‌آموز عبور از اخلاق رذیله، زشت و ناپسند بوده که با درک این مهم توانسته‌اند به مقام شامخ انسان بسیجی دست یابند.

وی با اشاره به دیگر خصوصیات انسان‌ها بسیجی گفت: دقت به انجام اعمالی است که به عنوان فریضه‌های واجب و مستحب در دین مبین اسلام مشخص شده و بهترین راه در برابر هجمه‌های فرهنگی و فکری کشورهای استکباری در جهان امروز برای جوانان بسیجی ما شمرده می‌شود.

محمدی اصفهانی تصریح کرد:‌ یک بسیجی دانش‌آموز باید بهترین رتبه را از نظر علمی در کلاس درس، مدرسه، منطقه و کشور خود داشته و همواره به عنوان دانش‌آموزی ممتاز از لحاظ علمی و درسی بین دیگر همکلاسی‌های خود شناخته شود.

وی در همین خصوص ادامه داد: از دیگر خصوصیات بارز یک بسیجی مخلص آن است که کمال احترام را برای اساتید و مسئولان آموزشگاه محل تحصیل، همچنین والدین خود قائل شود.

امام جمعه آبادان افزود: شهدای دانش‌آموزی همه دارای این مراتب بوده که پایان راه زندگیشان رسیدن به رضوان الهی شده و همواره با جسارت، شهامت و قدرت نسبت به ایده‌های خود در محیط جامعه  ظاهر شده‌اند.

*حمایت از دین، اخلاق و فضیلت در همه جوامع از خصوصیات مهم شخصیتی انسان‌ها است

محمدی اصفهانی اضافه کرد: حمایت از دین، اخلاق و فضیلت در همه جوامع از خصوصیات مهم شخصیتی انسان‌ها شمرده شده و جوانان ما باید به این نکته توجه داشته باشند که قدرت و انرژی جوانی خود را صرف کارهای بیهوده نکنند.

وی با اشاره به اهداف آفرینش انسان در جهان هستی بیان کرد: شناخت جلوه‌های مثبت و انتقال به دیگران از اهداف آفرینش است بنابراین همه جوانان و نوجوانان ما با گام گذاشتن در این راه خود را به اهداف عالی آفرینش نزدیک می‌کنند.

*نسبت به تئوری و دکترین ولایت فقیه به عنوان یک مبلغ وارد شوید

خطیب نماز جمعه شهرستان آبادان اظهار کرد: همه افراد جامعه باید در ارکان مختلف زندگی خود نسبت به تئوری و دکترین ولایت فقیه به عنوان یک مبلغ وارد شده و این راه را ادامه دهند.

وی افزود: رهبر فرزانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان مترقی‌ترین، نیرومند‌‌‌ترین، شکوفا‌ترین و افتخار بخش‌‌ترین مدیریت‌های امروز در جهان شناخته می‌شوند.

محمدی اصفهانی ادامه داد: جوامعی که با کارکردهای ولایت فقیه اداره شده یا می‌شوند همواره دارای استقلال و امنیت بوده و افراد جوامع این چنینی از آسایش و آرامش برخوردار هستند.

وی در پایان گفت: شهدای ما راه عزت و شرف را در زندگی خود انتخاب کرده و جوانان امروز نیز با حفظ ارزش‌ها و انتقال آن به دیگر نسل‌های انقلاب این مسیر را ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/و10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول