اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت آبادان:

سالار شهیدان با واقعه عاشورا اسلام را بیمه کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت آبادان گفت: امام حسین (ع) با نهضت عاشورایی خود اسلام را زنده و برای همیشه تاریخ را بیمه کرد.

سالار شهیدان با واقعه عاشورا اسلام را بیمه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت الاسلام فیض‌الله رجبی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آبادان برگزار شد، با اشاره به قیام عاشورای حسینی اظهار کرد: همه باید در کنار هم و با همکاری یکدیگر شور عاشورایی را در کنار شعور تقویت کنیم.

وی افزود: شور احساساتی است که در صورت نبودن شعور خاموش شده و به سرعت فروکش می‌کند و در مقابل اگر شعور به همراه شور نباشد، انسان را خسته کرده و از اهداف واقعی دور می‌کند.

امام جمعه موقت شهرستان آبادان ادامه داد: یک حقیقتی به نام دین در فلسفه وجودی جهان آفرینش گذاشته شده که شکل دهنده معنویت و القا کننده پاکی‌ها است که در طول تاریخ توسط یزیدها و معاویه‌ها مورد تعرض واقع شده است.

وی در ادامه با اشاره به واقعه عاشورا تصریح کرد: حقیقتی به عنوان دین در زمان سالار شهیدان توسط معاویه و یزید مورد تعرض واقع شد و امام حسین (ع) با نبرد معنوی همچنین پیروزی باطنی در حفظ این حقیقت تلاش کرد.

رجبی افزود: اگر قرن‌ها از حادثه عاشورا بگذرد، حقیقت دین دیگر به وسیله ظالمان مورد تعرض قرار نمی‌گیرد زیرا اباعبدالله حسین با خون خود و یارانش در زنده نگه داشتن اسلام سهم بسزایی داشت.

امام جمعه موقت شهرستان آبادان ادامه داد: اقدامات و تصمیمات خاندان بنی‌امیه اثر آزاد سازی و انسان سازی اسلام بر روی مسلمانان را کاهش داده که با قیام عاشورا امام حسین (ع) این حقیقت زنده و به عنوان یک واقعه مهم تاریخی ثبت شد.

وی با اشاره به وظیفه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبادان در مقابل قیام عاشورا و امام حسین(ع) گفت: اعضای این شورا در برابر قیام عاشورا و شهدای این راه مسئول بوده و باید تکلیف خود را به عنوان متولیان امر فرهنگ عمومی در منطقه به درستی اجرایی کنند.

رجبی در پایان گفت: همه اعضا با هماهنگی و همدلی مانند گذشته در راستای انجام برنامه‌هایی کوشا باشند که بر افتخارات گذشته افزوده و هرچه بیشتر فرهنگ عاشورایی را در منطقه تبیین کند.

انتهای پیام/72002/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول