اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مبلغ دینی اعزامی به بوشهر:

کوتاهی در فریضه امر به معروف، جامعه را به نابودی می‌کشاند

خبرگزاری فارس: یک مبلغ دینی گفت: بسیجیان، جوانان و نوجوانان مؤمن نباید در امر به معروف و نهی از منکر که از بزرگترین و مهم‌ترین معروفات الهی است کوتاهی کنند زیرا کوتاهی در آن می‌تواند جامعه را به نابودی بکشاند.

کوتاهی در فریضه امر به معروف، جامعه را به نابودی می‌کشاند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام محمد بهشتی صبح امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر باید با تمام توان وارد میدان شد.

وی گفت: هر امتی بتواند امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به خوبی اجرا و احیاء کند آن امت زنده و با نشاط و سربلند خواهد بود در غیر اینصورت این امت مرده‌ای بیش نیست.

بهشتی افزود: برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر در تمامی عرصه‌ها و با تمام توان باید وارد میدان شد تا رهرو شایسته‌ای برای امام حسین(ع) باشیم.

بهشتی با بیان اینکه هر کسی نمی‌تواند آمر به معروف و ناهی از منکر باشد خاطر نشان کرد: افراد صالح و با تقوا که تمام وجود خود را خدایی کرده‌اند می‌توانند آمر به معروف و ناهی از منکر باشند در غیر این صورت در اجرای این امر الهی به نتایج خوبی دست پیدا نخواهیم کرد.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم رنگ و بوی شهدا را در زندگی، اعمال، رفتار، تیپ، قیافه و ظاهر افراد جامعه داشته باشیم باید بتوانیم امر به معروف و نهی از منکر را به خوبی در جامعه پیاده کنیم.

این مبلغ دینی به برکات معنوی امر به معروف ونهی از منکر اشاره و تصریح کرد: نجات از قهر خداوند، بهره‌مندی از الطاف الهی از مهم‌ترین برکات این امر الهی است.

وی تاکید کرد: بسیجیان، جوانان و نوجوانان مؤمن نباید در امر به معروف و نهی از منکر که از بزرگترین و مهم‌ترین معروفات الهی است کوتاهی کنند زیرا کوتاهی در آن می‌تواند جامعه را به نابودی بکشاند.

این مبلغ دینی یادآور شد: آنهایی که می‌توانند در این امر الهی به جامعه اسلامی کمک کنند نباید ساکت بمانند و باید عملا وارد میدان شوند.

این مبلغ دینی در ادامه گفت: کسی که می‌خواهد آمر به معروف و ناهی از منکر باشد تا نتواند خود را اصلاح کند نمی‌تواند جامعه و افراد جامعه را به شایستگی اصلاح کند.

بهشتی افزود: در حال حاضر و با این شرایط خاص اجتماعی وظیفه همگان امر به معروف و نهی از منکر زبانی بوده و گروه‌های خاصی باید وارد عمل شوند.

بهشتی با تاکید بر اینکه خودسازی جدی برای همه نیروها لازم است، اظهار داشت: بصیرت، آگاهی، به کار بردن جملات کوتاه در برخورد با افراد، شناسایی موضوع، شیوه برخورد، اراده قوی می‌تواند آمران به معروف و ناهیان از منکر را به خوبی کمک کند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نباید از روی کینه، قبیله‌ای، صنفی و ... باشد، اظهار داشت: اگر تمام حرکات و سکنات شما برای خدا باشد شما در این امر الهی موفق خواهید شد.

انتهای پیام/66006/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول