اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خورشید بر نیزه ـ 38

محرم بهترین فرصت پرداختن به امر به معروف است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل دینی اعتقاد دارد: ما مسلمانان باید توجه داشته باشیم که امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی و عمومی محسوب می‏شود و محرم بهترین فرصت پرداختن به امر به معروف است.

محرم بهترین فرصت پرداختن به امر به معروف است

به گزارش خبرگزاری فارس از میامی، نسرین کیقبادی عصر امروز در جمع شماری از بانوان بیارجمندی اظهار داشت: سرگروه‌های صالحین پایگاه‌های بسیج به عنوان مربیان اخلاقی و بصیرتی بسیجیان باید بر اجرای این وظیفه الهی تاکید داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن با سه معضل ماهواره، بدحجابی و روابط آزاد دختر و پسر فکر و ذهن جوانان ما را هدف قرار داده است.

این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: در مورد این سه معضل، باید در ابتدا شناخت درستی از جوانانمان داشته باشیم تا بتوانیم آنها را نسبت به این تهدیدات آگاه کنیم.

کیقبادی با بیان اینکه ما با هدایت احساسات جوانان، آنها را برابر دشمن مصون می‌کنیم، بیان داشت: در برخورد با جوانان و نوجوانان در وهله نخست باید احساسات آنها را در نظر بگیریم؛ چراکه در این سن احساس بر عقل چیرگی دارد.

وی یادآور شد: این معضلات علاوه بر ظاهر ناپسند افراد در جامعه، در روح و روان آنها هم تأثیر سوئی دارد و تمرکز فکری را برهم می‌زند.

یک کارشناس مسائل دینی دیگر نیز در این نشست با اشاره به روزهای شهادت سیدالشهدا(ع) گفت: حاکم فاسدی مانند یزید در زمان امام حسین(ع) ادعای مسلمانی و نماز خواندن داشت و مردم را بدین‏وسیله فریب می‌داد.

نرگس سبحانی اظهار داشت: یزید با ادعای مسلمانی، رفتاری کاملاً متناقض با اسلام و آداب مسلمانی داشت؛ اما در جمع مردم خود را پای‏بند به اسلام نشان می‏داد.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با دیدن رفتار یزید به عنوان حاکم مردم، دست به قیام زد تا مردم را متوجه غفلتشان از مبانی حکومت اسلامی کند.

این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: در واقع همین غفلت مردم از مبادی حکومت اسلامی باعث شد تا فرد فاسقی مانند یزید بر رأس حکومت اسلامی قرار گیرد و اسلام را در سطح جامعه کم‏رنگ کند.

سبحانی بیان داشت: امام حسین(ع) و اهل بیت او هم برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و حتی از جان خود نیز گذشتند.

به گزارش خبرنگار فارس؛ برپایی ایستگاه نقاشی وی‍ژه کودکان، قرائت زیارت عاشورا، مداحی و نوحه‌سرایی کودکان و نوجوانان و مسابقه فرهنگی از جمله برنامه‌های میامی در دهه اول محرم است.

انتهای پیام/74005/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول