اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبگرم:

ترویج امر به معروف پشتیبان اخلاقی جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبگرم گفت: جان و درون‌مایه دین در تحقق امر به معروف و پشتیبانی اخلاقی جامعه اسلامی است.

ترویج امر به معروف پشتیبان اخلاقی جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج استان قزوین، حجت‌الاسلام علی صالحی امروز در دیدار با تعدادی از روحانیون در آبگرم ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری حسینی امر به معروف را جان حقیقی و پشتیبان امنیتی و سیاسی دین مبین اسلام در تمام دوران‌ها برشمرد و اظهار کرد: اگر از انجام فریضه مهم امر به معروف در سطح جامعه دست‌ برداریم قطعا هیچ سرمایه اجتماعی و هیچ‌ آینده‌ای پا نگرفته و باقی نمی‌ماند.

امام جمعه آبگرم افزود: در یکی از روایات معتبر اسلامی آمده است که پاداش و ثواب امر به معروف همانند پهنای اقیانوس برابر یک قطره ناچیز است.

وی با اشاره به اینکه فلسفه امر به معروف از زوایای گوناگونی قابل بحث و بررسی است، تصریح کرد: احیای امر به معروف در حقیقت روشن‌کننده نقش مردم در امور اجتماعی است و اگر امروز این فریضه تحقق یابد قطعأ تمام مردم به میدان می‌آیند و در واقع یکی از اولویت‌های اجتماعی حال حاضر اشاعه همین فریضه برای تبیین اهداف انقلاب اسلامی است.

امام جمعه آبگرم ادامه داد:  فلسفه دوم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزایش توان و انگیزه معنوی است که سبب رشد و بالندگی می‌شود و فلسفه سوم برای لزوم احیا و توجه به فریضه والای امر معروف این است که توسعه این فریضه تضمین‌کننده احیای جامعه‌ دین‌محور با امنیت پایدار است.

صالحی با بیان اینکه عدم توجه کافی به این دغدغه بسیار مهم و الهی جامعه موجب ایجاد بحران‌های اقتصادی، فساد‌های اجتماعی در حوزه ناهنجاری‌ها و برخی از مشکلات می‌شود، تصریح کرد: علت تمام موانع و مشکلات کنونی در جامعه فاصله‌گیری از احیای فریضه امر به معروف است.

وی امر به معروف را جزو بهترین ابزار برای ساختن جامعه‌ای پاک و ارزشمند عنوان کرد و افزود:  تا هنگامی که از این فریضه در جامعه استفاده نکنیم بی شک به کمال نرسیده و متعالی نمی‌شویم.

امام جمعه آبگرم بیان کرد: امر به معروف در تمام عرصه‌ها و به ویژه در تربیت خانواده و ایجاد یک خانواده آرام مؤثر بوده و اگر این مهم در جامعه گسترش یابد حتی یک مورد منکرات نیز مشاهده نمی‌شود.

صالحی اشاره کرد: امر به معروف شرط ایمان بوده و در هر کدام از جوامع اسلامی که این مهم انجام نشود معارف اسلام معنایی پوچ دارد چرا که حضرت ابا‌عبدالله با تمام دارایی و جان و آبروی خود برای تحقق این فریضه قدم گذاشت و جهاد کرد.

انتهای پیام/77005/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول