اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیجار:

فریضه امر به معروف و نهی از منکر در حال فراموشی است

خبرگزاری فارس: فرماندار بیجار گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در حال فراموشی است و برای جلوگیری از آن نیازمند ارائه راهکارهای مطلوب و اجرای برنامه‌های فرهنگی محتوایی هستیم.

فریضه امر به معروف و نهی از منکر در حال فراموشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار خلیل جمشیدی صبح امروز در سی‌و‌ دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی ضمن تسلیت ایام محرم، اظهار داشت: عزاداری‌های ایام محرم باید در راستای ارتقای معرفت دینی و با اصول و مبانی نهضت امام حسین(ع) منطبق باشد و از برکات این مراسم های مذهبی است که روز به روز شاهد پیشرفت ایران اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه پیروی از راه امام حسین (ع) حیات اسلام را تداوم می‌بخشد، خاطرنشان کرد: تنها با پیروی، تاسی و الگو گرفتن از راه این امام شهید می‌توان اسلام را زنده‌نگه داشت.

جمشیدی افزود: نقطه شگفت عاشورا که برای همه اقشار جامعه هم ملموس بوده، این است که هر چه بیشتر جوانب این حادثه عظیم و مؤثّر و جاودانه بررسى مى‌شود، ابعاد تازه‌تر و روشنگری‌هاى بیشترى از آن حادثه آشکار و نورى بر زندگى ما مى‌تاباند.

فرماندار بیجار در ادامه به اهمیت احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره و تصریح کرد: مهم‌ترین هدف و پیام نهضت و قیام امام حسین (ع) مبارزه با منکر و هدایت انسان‌ها به کمال الهی بود و عزاداران حسینی همواره باید با پیروی از امام حسین(ع) در ترویج این فریضه تلاش کنند.

به گفته وی، فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما در حال فراموشی است و برای جلوگیری از آن نیازمند ارائه راهکارهای مطلوب و اجرای برنامه‌های فرهنگی محتوایی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ماه محرم و مراسمات عزاداری امام حسین (ره) ظریفت ناسبی برای ترویج و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر است که باید به بهترین شکل از آن استفاده کنیم.

وی در پایان برگزاری همایش‌ها، گفتمان دینی در قالب دوره‌های آموزشی، دعوت از و عاظ برجسته کشوری در ایام محرم و تدوین تقویم فرهنگی برای احیای فریضه مهم امر به معروف ونهی از منکر را از راهکارهای ترویج این فریضتین الهی در جامعه دانست.

انتهای پیام/79001/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول