اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان قم:

پیام عاشورا احیای امر به معروف است

خبرگزاری فارس: مدیر مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان قم گفت: بزرگ‌ترین پیامی که مکتب عاشورا برای زندگی امروز ما دارد، ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

پیام عاشورا احیای امر به معروف است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مسیب تهوری پیش از ظهر امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) ویژه دانش‌آموزان دختر برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم اظهار کرد: بزرگ‌ترین پیامی که امام حسین (ع) با قیام خود به ما داد این است که یکی از مهم‌ترین ابزارهای حرکت در مسیر حق امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) هدف خود را از قیام احیای این فریضه دینی مطرح می‌کند، ادامه داد: اگر بخواهیم پیرو حقیقی مکتب عاشورا باشیم، باید به این فریضه توجه ویژه داشته و برای احیای آن در جامعه تلاش کنیم.

مدیر مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای است که تمام گروه‌ها و اقشار جامعه باید در اجرای آن با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی به حداقل رسیدن آسیب‌های اجتماعی را یکی از مهم‌ترین اثرات امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: احیای این فریضه الهی یکی از ضروریت‌های جامعه امروز است.

تهوری خاطرنشان کرد: بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی به این دلیل در جامعه رواج پیدا کرده است که امر به معروف و نهی از منکر از یاد جامعه رفته است و اقشار مختلف در برابر آسیب‌های اجتماعی احساس مسئولیت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان باید مانند دیگر اقشار جامعه در راستای احیای این فریضه الهی تلاش کرده و با ابزار امر به معروف و نهی از منکر به مقابله با آسیب‌های جامعه دانش‌آموزی بپردازند.

نخستین همایش امر به معروف و نهی از منکر ویژه دانش‌آموزان مدارس غیر دولتی استان قم در دو نوبت برای پسران و دختران برگزار شد که در جریان این همایش آموزش‌هایی در زمینه آسیب‌های اجتماعی، جنگ نرم و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به دانش‌آموزان داده شد.

انتهای پیام/78006/ل

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول