اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشگین‌شهر:

فلسفه عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشگین‌شهر گفت: فلسفه وجودی نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) احیای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر است.

فلسفه عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار صبح امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: با تامل در قیام امام حسین (ع) در صحرای کربلا و دشت نینوا این مطلب به دست می‌آید که امام حسین (ع) با قیام خود می‌خواست انسان را به ذات وجودی خود آشنا کرده و فطرت الهی وی را بیدار سازد.

وی با بیان اینکه اسلام با خون سیدالشهداء احیاء شد و زنده ماند، افزود: امر به معروف ونهی از منکر از جایگاه والایی در اسلام برخوردار است.

این مسئول با یاد آوری حدیثی از امام محمد باقر(ع) ابراز داشت: بقاء مکتب با امر به معروف و نهی از منکر است و تعطیلی آن در جامعه نابودی مکتب را در پی خواهد داشت.

باوقار بیان داشت: یکی از وظایف حاکمیت دینی اقامه نماز، امر به معروف و زکات است که تمامی ادارات، سازمان‌ها و نهادهای دولتی در احیای آن باید وظیفه خود را انجام دهند.

باوقار با اشاره به فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: فلسفه وجودی عزاداری احیاء نهضت سیدالشهداء است و نهضت سید الشهدا چیزی جز دین نیست.

امام جمعه مشگین‌شهر در بخش دیگری از سخنان خود عامل به وجود آمدن قیام عاشورا را رنگ باختن معنویت و افول غیرت دینی در جامعه آن زمان عنوان کرد.

وی متذکر شد مسئولان ذیربط در مراسم عزاداری‌ها ضمن نظارت بر حسن اجرای مراسمات باید از گسترش نمادهای کاذب در مراسمات عزاداری جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه فرماندار مشگین‌‌شهر نیز ابراز داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر با سیاست‌گذاری، تقویت معاونین اجرایی و تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات می‌تواند در تحقق اهداف و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر که احیای ارزش‌های اسلامی است موفق عمل کند.

انتهای پیام/61003/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول