اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای دومین سال متوالی در کشور

کاشان شهرستان پایلوت در طرح امر به معروف معرفی شد

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه کاشان از انتخاب این شهرستان به عنوان شهرستان پایلوت در طرح امر به معروف و نهی از منکر برای دومین سال پیاپی خبر داد.

کاشان شهرستان پایلوت در طرح امر به معروف معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا جوادی بعدازظهر امروز در نشست معاونان ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سالن کنفرانس فرمانداری ویژه شهرستان کاشان اظهار داشت: نامگذاری دهه اول ماه محرم با عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر و تشکیل ستادی با این عنوان در شهرستان‌های سراسر کشور، نشانه اهمیت این فریضه مهم الهی در نظام جمهوری اسلامی است.

وی، انتخاب شهرستان کاشان به عنوان یکی از شهرستان‌های اجرای طرح پایلوت فریضه امر به معروف و نهی از منکر طی دو سال متوالی را یکی از افتخارات این شهرستان در این زمینه دانست و افزود: شهرستان کاشان برای اولین بار در سال 90 یکی از 40 شهر اجرای پایلوت این فریضه در کشور انتخاب شد.

فرماندار ویژه کاشان در ادامه با اشاره به افزایش شهرستان‌های پایلوت در اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر به 110 شهرستان در سال‌جاری یادآور شد: شهرستان کاشان در سال‌جاری نیز به عنوان یکی از 110 شهر پایلوت در اجرای این فریضه الهی معرفی شده است.

وی، اعتقادات مذهبی مردم و عزاداری‌های مردم شهرستان کاشان را در کشور منحصر به فرد دانست و با اشاره به بیش از 700 هیئت مذهبی در این شهرستان بیان داشت: دشمنان اسلام برای ضربه زدن به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی از راه تخریب و انحراف در عزاداری‌ها وارد شده است.

جوادی همچنین با اشاره به گستره وسیع دایره منکرات در بخش‌های اعتقادی، مذهبی، اخلاقی و اجتماعی ابراز داشت: باید مراقب بود تا دشمن با رواج بدعت‌ها در بخش اعتقادی و مذهبی به اهداف خود نرسد.

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان نیز در ادامه از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از ارکان مهم قیام امام حسین(ع) نام برد و گفت: در سایه این دو اصل واجب الهی است که شریعت قوام و دوام پیدا می‌کند.

محمد رضوان‌نژاد بر ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر در انجام این فریضه واجب الهی کوتاهی شود امید دشمن برای شکست دادن اسلام و نظام دوباره زنده شده و با تقویت ابزار جنگ نرم و با استفاده از ماهواره‌ها جرأت ورود به حریم خصوصی خانه‌ها را پیدا می‌کند.

وی افزود: باید با انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر این امید دشمن را به یأس تبدیل کرد.

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان نیز در این جلسه برگزاری همایش عفاف و حجاب، تهیه و توزیع دو هزار سی‌دی فیلم حجاب، توزیع یک‌هزار بسته فرهنگی در نمایشگاه گل عفاف، چاپ و توزیع بسته‌های فرهنگی اعم از بروشور، لوح فشرده و 2 هزار قطعه عکس، توزیع 2 هزار و 500 بلیط رایگان سینما به خانم‌های محجبه، برگزاری جلسات و برگزاری همایش‌های معاونان ستاد را از جمله فعالیت‌های این معاونت در سال‌جاری در شهرستان کاشان برشمرد.

سید حسین موسوی همچنین تعداد افراد آموزش دیده در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان را 850 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 250 نفر در ستاد فعالیت دارند که بیشتر آنان از بانوان هستند.

انتهای پیام/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول