اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان:

اثرگذاری بسیاری از امر به معروف‌ها کم شده است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: بسیاری از امر به معروف‌های امروز از قالب، نظام و ضابطه خاصی پیروی نمی‌کنند که این امر از اثرگذاری آنها کاسته است.

اثرگذاری بسیاری از امر به معروف‌ها کم شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی در جلسه دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی کرمان اظهار داشت: بسیاری از امر به معروف‌های امروز از قالب، نظام و ضابطه خاصی پیروی نمی‌کنند که این امر از اثرگذاری آنها کاسته است.

وی با بیان اینکه باید با آموزش و تعریف قالب و هدف‌گذاری، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را احیا و تأثیرگذار کرد، افزود: شوراهای امر به معروف ادارات می‌توانند با شناسایی 10 منکر اول اداره خود و برنامه‌ریزی شش ماهه برای رفع آن نقش مؤثرتری را ایفا کنند.

توکلی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد تذکر لسانی خاطرنشان کرد: تذکر لسانی وظیفه همگانی است و چنانچه توسط همه اعمال و تکرار شود بدون شک تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: چنانچه تذکر لسانی تأثیر نداشته و یا به صورت حضوری مقدور نباشد، می‌توان با نوشتن نامه، پیام و یا پیامک مطالب را گوشزد کرد.

توکلی ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر باید سبک زندگی افراد را تغییر دهد و لازمه رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی و اجرای دقیق در سایه تعامل و همکاری است.

وی بسیاری از منکرات فضای کاری را ناشی از بی‌انضباطی اداری دانست و بیان داشت: باید در راستای انضباط اداری گام برداشت و این وظیفه را شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات نیز می‌تواند عهده‌دار شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عدم حضور مدیران در ادارات را یکی از عوامل ترویج بی‌انضباطی اداری ذکر و خاطرنشان کرد: امروز به هر بهانه‌ای از مدیر یا مسئول اداره دعوت به عمل می‌آید و این خروج‌های غیر ضروری و زیاد مسئول و مدیر، عامل بی‌انضباطی اداری است.

وی تکریم ارباب‌رجوع و گره‌گشایی از کار افراد را بزرگترین معروف قلمداد کرد و گفت: کارکنان نباید وقت اداری خود را به امور مستحبی دینی و مذهبی مشغول و از ارائه خدمات به ارباب‌رجوع خود مغفول بمانند.

توکلی تصریح کرد: هر آمر به معروف و ناهی از منکری اول باید خود را بشناسد و نسبت به عیوب خود اشراف داشته باشد و قبل از دعوت دیگران به معروف، خود در این راه گام برداشته باشد.

انتهای پیام/80020/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول