اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد

درمان دردهای جامعه با امر به معروف

خبرگزاری فارس: امام جمعه رفسنجان گفت: امر به معروف و نهی از منکر راه درمان وضعیت نامطلوب و دردهای جامعه است.

درمان دردهای جامعه با امر به معروف

حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر و پیروزی حق بر باطل است.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف والای قیام امام حسین (ع) بود و وظیفه عاشقان و دل‌دادگان این امام همام است که این مهم را در جامعه پیاده و به آن عمل کنند.

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها راه درمان وضعیت نامطلوب جامعه امر به معروف و نهی از منکر است و جامعه‌ای که خالی از این امر مهم باشد، نشانه‌ای از خوبی و معروف در آن دیده نمی‌شود و هر کسی در برابر منکرات بی‌اعتنا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نصیحت و راهنمایی خیرخواهانه می‌تواند کمک زیادی برای رفع منکر داشته باشد، افزود: بر هر مومنی واجب است که برادر مومن خود را نصیحت کند و از راه نصیحت و راهنمایی صحیح او را از عذابی که در انتظارش است رها کند و به سوی خوبی‌ها ببرد.

رمضانی‌پور بیان کرد: کسانی که بر امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی می‌کنند و دستورات خداوند را جدی نمی‌گیرند مورد نفرین قرار می گیرند و دعایشان مستجاب نمی‌شود.

وی بیان داشت: امام علی (ع) فرمودند «امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید، زیرا اشرار بر شما پیروز می‌شوند».

رمضانی‌پور با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) افزود: باید به امر به معروف و نهی از منکر بپردازید از منکر پیشگیری کنید در غیر این صورت نااهلان از شما بیگاری می‌گیرند و بر شما مسلط می‌شوند و دعا و نفرین شما استجابت نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف ونهی از منکر در زمان‌های مختلف واجب است و ماه محرم که ماه قیام امام حسین (ع) برای این مهم است این دو واجب باید بیشتر انجام شود.

انتهای پیام/80016/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول