اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل بازرسی قزوین:

پاسخگویی به نیازهای فرهنگی جامعه ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی اداره‌کل بازرسی استان قزوین گفت: پاسخگویی به نیازهای فرهنگی جامعه ضروری است.

پاسخگویی به نیازهای فرهنگی جامعه ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بازرسی استان قزوین، ابوالفضل خمسه، معاون نظارت و بازرسی این اداره‌کل در حاشیه استقرار هیئت بازرسی و در جمع مدیرعامل و معاونان سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین، اظهار کرد: بدون تأمین آسایش و آرامش فضای شهری، امکان پذیرش مردم و ایفای نقش به عنوان فضای حیات اجتماعی ممکن نخواهد بود.

وی پاسخگویی به نیازهای فرهنگی جامعه را ضروری دانست و افزود: در گذشته فضای عمومی غالبا برای برپایی آیین‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت و به عبارت دیگر فضاها و مکان‌ها واجد سبقه‌ای معنوی و روحانی بودند، این در حالی است که فضاهای عمومی امروز بیشتر به منظور تفرج ایجاد می‌شوند.

معاون نظارت و بازرسی اداره‌کل بازرسی استان قزوین ادامه داد: این موضوع بنیادی است که غفلت از آن تبعات منفی متعددی را برای جامعه در پی خواهد داشت.

خمسه اضافه کرد: اصلی‌ترین تبعات آن، دگرگونی در بافت سیما و سازمان فضای شهری و شبیه شدن به فضاهای بیگانه و همچنین تغییر در شیوه زیست و گرایش به شیوه زیست جوامعی است که این الگوها از معیارهای آنها اقتباس شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل بازرسی استان قزوین تصریح کرد: منحصر شدن فضاهای شهری یک مکان به کاربری تجاری بدون آنکه با سایر کاربری‌ها و فضاهای دیگر تلفیق و تجمیع شود کارآیی و حیاط مطلوب را نخواهد داشت و مطلوبیت زمانی بیشتر می‌شود که شبکه‌ای از نیازهای جامعه در یک مکان جمع شود.

وی دسترسی آسان، تقویت حفظ وحدت در جامعه و حفظ هویت انسانی، ملی و تاریخی را در اجرای پروژه‌های نوسازی و بهسازی از دیگر صفات مهم فضای باز شهری مطلوب عنوان کرد.

خمسه مجاورت‌های فرهنگی و تفریحی، دل‌پذیری، حضور انسان، پیاده‌مداری و ارتباط منطقی فضاهای شهری یک شهر را از سایر این صفات برشمرد.

وی همچنین با اشاره به جایگاه قانونی، وظایف، سیاست‌ها و مأموریت‌های سازمان بازرسی کل کشور و ادارات کل استانی گفت: سازمان بازرسی کل کشور به استناد اصل 174 قانون اساسی و به عنوان عالی‌ترین ارگان نظارتی نظام دو وظیفه مهم نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور در دستگاه‌های اجرایی را بر عهده دارد.

علیرضا خزائلی مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین نیز در ابتدای این نشست ضمن استقبال از حضور هیئت بازرسی گفت: با بهره‌گیری از نظرات ارشادی و راهنمایی‌های کارشناسان و بازرسان اداره‌کل بازرسی استان قزوین تلاش می‌کنیم تا بیش از پیش با قانون‌مداری، تعامل و همفکری با دستگاه نظارتی گام‌های مؤثری در راستای خدمت به مردم و رضایت‌مندی آنان برداریم.

وی همچنین با اشاره به پیشینه تشکیل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین گزارش جامعی از اقدامات انجام شده، فعالیت‌ها و پروژه‌های مهم و در دست اجرای سازمان متبوع خود ارائه داد.

انتهای پیام/77002/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول