اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان:

20 درصد بودجه مورد نیاز میراث فرهنگی اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان حداقل اعتبار مورد نیاز برای ایجاد زیرساخت های گردشگری را 28.8 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تنها یک پنجم این شاخص امسال اختصاص یافت.

20 درصد بودجه مورد نیاز میراث فرهنگی اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پرویز پورفرخی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: رقم اعتباری مورد نیاز برای ایجاد زیر‌ساخت‌های گردشگری در خوزستان بر اساس برنامه‌ها، 28 میلیارد و 8 میلیون تومان در هر دوره مالی است که این رقم به عالیترین مقام دولت در استان اطلاع داده شده است.

وی حفظ زیرساخت‌های موجود و انتقال آنها را از جمله اهداف برنامه های تدوین شده در این اداره کل دانست و افزود: این رقم به عنوان حداقل مقدار بودجه لازم برای زیرساخت‌ها پیشنهاد شد.

پورفرخی تصریح کرد: انتظار می رفت رقم شاخص مورد نظر، برای ممکن شدن عملیات اجرایی در قسمت خدمات و صنایع گردشگری محقق شود اما به رغم این که بودجه عمرانی استان بین 15 تا 17 درصد رشد داشت، بودجه میراث فرهنگی به ویژه در بخش‌های عملیاتی توسعه، نه تنها به شاخص نرسید بلکه فقط یک ‌پنجم آن تخصیص یافت.

این مقام مسئول ادامه داد: در این شرایط تلاش کردیم تا بسیاری از کمبودهایمان را از منابع ملی جبران کنیم تا بخش‌های صنعتی و خدمات در گردشگری مختل نشود.

وی به از دست رفتن بسیاری از زیرساخت ها بر اثر جنگ تحمیلی در استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر انجام کارها و اقدامات معمول، خسارت‌های جنگ تحمیلی را هم ما باید جبران کنیم.

پورفرخی با تأکید بر اینکه گردشگری، موضوعی فرابخشی است اظهار کرد: برنامه ها نیازمند پشتیبانی هستند و حرف ما بر اساس برنامه است، روند کنونی تخصیص اعتبارات، عقب ماندگی را بر مجموعه تحمیل می کند.

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان از ثبت آثار طبیعی مربوط به گردشگری، توریسم و ژئوتوریسم در استان برای نخستین بار خبر داد و گفت: هدف از این اقدام معرفی ظرفیت‌های طبیعی مرتبط با جذب گردشگر است.

وی ادامه داد: همچنین در بخش مناطق نمونه گردشگری، 29 منطقه در استان وجود دارد که عملیات اجرایی آنها بیش از 80 درصد رشد دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان خوزستان درباره آخرین اقدامات این سازمان در حوزه گردشگری مجازی گفت: در بخش گردشگری IT تلاش می‌کنیم آداب و رسوم استان را به علاقمندان نشان دهیم که این اقدام تاکنون در هیچ استانی انجام نشده است.

پورفرخی با تأکید بر اینکه باید آداب گردشگری را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم، به نقش تاکسی داران در معرفی نقاط گردشگری استان اشاره کرد.

وی تعداد هتل‌های استان را 35 هتل عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط موجود در استان، دستگاه‌هایی که بخش‌های مهمانپذیر دولتی داشته‌اند، از این پس با نظارت ما به هتل‌هایی چهار ستاره و با امکانات بهتر تبدیل می‌شوند که برای عموم قابل استفاده خواهند شد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول