اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

نیازمند قرارگاه فرهنگی سواحل هستیم

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران با اشاره به برخی مسائل مطرح شده فرهنگی در سواحل مازندران گفت: برای ساماندهی فرهنگی در سواحل استان نیاز داریم قرارگاه فرهنگی در ساحل ایجاد شود.

نیازمند قرارگاه فرهنگی سواحل هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید علی اکبر طاهایی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد سالم‌سازی طرح‌های دریا در شهرستان ساری که با حضور معاون وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: طرح عمران و سواحل برای اجرا، نیاز به ساز و کار بودجه‌ای مناسب دارد.

وی با اعلام اینکه اجرای طرح عمران سواحل با فروش پلاژ و محیط‌های در اختیار ادارات دولتی دارای توجیه نیست، تصریح کرد: فروش ساختمان‌های سایر نهادهای دولتی برای ساماندهی سواحل، نگاه واقع‌بینانه‌ای نبود.

استاندار مازندران با اشاره به برخی مسائل مطرح شده فرهنگی در سواحل مازندران بیان داشت: برای ساماندهی فرهنگی در سواحل استان نیاز داریم قرارگاه فرهنگی در ساحل ایجاد شود.

این مسئول یادآور شد: اجرای کارهای فرهنگی با محوریت همه دستگاه‌های فرهنگی در سطح سواحل خزر باید انجام شود.

طاهایی در ادامه تاکید کرد: ایجاد قرارگاه فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی کشور باید نهادینه شود و وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در کارهای‌ فرهنگی سطح دریا مسئولیت بپذیرد.

* رسانه‌های مازندران درباره دریا ورود خوبی داشتند

وی با اعلام اینکه فعالیت‌های رسانه‌ای برای فرهنگ‌سازی در سطح دریا نباید اختصاص به مازندران داشته باشد، خاطرنشان کرد: صدا و سیما و رسانه‌های گروهی استان مازندران در این مورد ورود مناسبی داشتند، ولی چون سالانه تعداد بازدیدکنندگان دریا بسیار زیاد است برای فرهنگ‌سازی در دریا نیاز به همراهی رسانه‌های گروهی در سطح ملی داریم.

این مسئول در ادامه با اشاره به استقرار هلال احمر در سطح سواحل مازندران گفت: برای ارائه خدمات مطلوب هلال احمر در سطح سواحل مازندران با توجه به گستردگی دریا نیاز به پشتیبانی از مرکز وجود دارد.

استاندار مازندران درباره وضعیت طرح دریا در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در این ماه طرح دریا نداریم، ولی تدابیر مراقبتی وجود دارد. تدابیر مراقبتی در چارچوب‌های مشخصی باید انجام شود و ارائه خدمات در رستوران‌های سطح دریا با رعایت مسائل دینی باید انجام شود.

* اختصاص 800 میلیون تومان توسط بسیج سازندگی در سواحل مازندران

وی در ادامه به اختصاص 800 میلیون تومان توسط بسیج سازندگی کشور در سواحل مازندران بیان داشت: ورود بسیج سازندگی در سطح سواحل مازندران را باید به فال نیک گرفت.

طاهایی با اشاره به فشردگی کار نیروی انتظامی و هلال احمر در دریا اذعان داشت: برای تقویت فعالیت‌های این نهاد در سطح دریا نیاز به تامین اعتبار مناسبی داریم.

این مسئول با اذعان به این مطلب که نسبت به ناهنجاری‌های سطح دریا اطلاع و آگاهی کافی داریم، خاطرنشان کرد: از برخی ناهنجاری‌های سطح دریا ما رنج می‌بریم و برای کاهش این ناهنجاری‌ها نیاز به همراهی و تخصیص بودجه مناسب داریم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول