اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

عفاف و حجاب نیازمند کار فرهنگی است/ بودجه زیارت به‌درستی اختصاص نیافت

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه زیارت به‌درستی تخصیص و توزیع نشد گفت: نهادینه‌سازی عفاف و حجاب نیازمند کار گسترده فرهنگی است.

عفاف و حجاب نیازمند کار فرهنگی است/ بودجه زیارت به‌درستی اختصاص نیافت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر‌ پیش‌ازظهر امروز با حضور در سالن جلسات دفتر خبرگزاری فارس خراسان رضوی اظهار کرد: مسئله عفاف و حجاب، یک امر کاملا فرهنگی است و راهکارهایی که برای مقابله با بی‌حجابی نیز درنظر گرفته می‌شود، باید از همین موضع باشد، زیرا در غیر این‌صورت، مثمرثمر نیست.

نماینده مردم مشهد و کلات در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مسئله عفاف و حجاب، از سال 1358 با سخنرانی و دستورات امام راحل در جمع خانواده جانبازان و ایثارگران، آغاز شد و حتی جزو مجازات تعزیرات نیز قرار گرفت.

پژمانفر گفت: نگاه به این مسئله نباید محدود باشد زیرا اگر این اتفاق بیفتد، راهکارها نیز به همان تناسب محدود می‌شود.

وی افزود: مشهد، به ‌عنوان پایتخت معنوی ایران، باید الگویی در زمینه عفاف و حجاب ملی ارائه کند و خلاءهای معنوی سایر شهرها را نیز پر کند، این درحالی است که وضعیت فعلی عفاف و حجاب در مشهد، اصلا زیبنده این شهر نیست.

‌پژمانفر با اشاره به بودجه زیارت نیز گفت: متاسفانه، مراحل این طرح را به‌صورت منطقی دنبال نکردیم و باید این بودجه را در قسمت‌های مختلفی مانند تامین زیرساخت‌ها، پژوهش و اجرای برنامه تقسیم می‌کردیم.

وی ادامه داد: این بودجه به‌درستی اختصاص و توزیع نشد و مانع از این شد که به اهداف خود درباره زیارت دست پیدا کنیم.

استاد سمندریان یکی از ذخایر فرهنگی بود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه یک عضو کمیسیون فرهنگی باید نسبت به مسائل فرهنگی کشور حساس باشد یادآور شد: مسائل مربوط به تئاتر و سینمای کشور را دنبال می‌کنم و از فوت استاد سمندریان نیز بسیار ناراحت شدم، زیرا ایشان یکی از سرمایه‌های فرهنگی این جامعه بود.

پژمانفر بیان کرد: آخرین باری که به سینما رفتم، برای تماشای فیلم قلاده‌های طلا بود و خیلی دوست داشتم فیلم «خوابم می‌آد» را هم ببینم، اما موفق نشدم.

انتهاسی پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول