اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ارشاد شهرری خبر داد

تهیه تقویم کاری برای نیازهای فرهنگی شهرری

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری از انجام رایزنی‌ها با مسئولان ادارات مختلف شهرستان برای ارتقای فرهنگ عمومی منطقه خبر داد.

تهیه تقویم کاری برای نیازهای فرهنگی شهرری

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساعاتی پیش سید مهدی مؤمنی در نشست با رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان از انجام رایزنی‌ها با مسئولان ادارات مختلف شهرستان برای ارتقای فرهنگ عمومی منطقه خبر داد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری با اشاره به اینکه رسانه‌ها بازوی خبری، فرهنگی و تبلیغی ادارات هستند از حسن توجه روزنامه اطلاعات به حرکت‌های فرهنگی، قدردانی کرد و افزود: ادارات شهرستان باید در تلاش برای ارتقای سطح فرهنگ عمومی به نحو مطلوب ظاهر شوند.

وی افزود: در واقع این حرکت‌ها برای خدمت به فرهنگ و تمدن مردمی است که تاریخ آن 25 قرن قدمت دارد و 14 قرن نیز با اسلام عجین شده است و سعی ما بر این است که در راستای این اهداف بزرگ با کمک اصحاب رسانه گام برداریم که در همین راستا رایزنی‌هایی را با اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان اعم از اعضای حقیقی و حقوقی و افرادی که در فرهنگ عمومی شهرستان تاثیرگذار هستند آغاز کرده‌ایم.

مؤمنی گفت: بنا به درخواست حجت‌الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرری، در حال تهیه تقویم کاری شورای فرهنگ عمومی هستیم که این تقویم بومی‌سازی شده و مطابق با نیازهای فرهنگی این شهرستان است که به همین منظور رایزنی‌ها را با کمک کارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر ادارات شهرستان انجام داده‌ایم تا چارچوب تقویم اجرایی فرهنگ عمومی را برای شهرستان تهیه کنیم و با توجه به این تقویم کاری به صورت هفتگی بدانیم که در طول سال چه اتفاقات فرهنگی در شهرستان روی می‌دهد و در آینده کسانی که ناظر کارها و اقدامات ما هستند نسبت به آن قضاوت کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری ادامه داد: اگر ما بخواهیم یک فرایند را پیگیری کنیم، باید ببینیم شروع فرایند از چه مراحلی برخوردار بوده و اگر ماهیت تشکیل این شهرستان را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که چه کارهایی را در این شهرستان باید انجام دهیم که موفق باشیم. کارهای زیادی در طول تاریخ انجام شده است، اما ماندگاری نداشته‌اند و به تاریخ ما نرسیده است، بنابراین باید کارهایی را انجام دهیم که در طول ماهیت تشکیل و تکوین این شهر که شهری تاریخی و مذهبی است پایدار بماند.

وی در پایان اظهار داشت: شهرری، شهری مذهبی و تاریخی است و بقعه‌های امامزادگان در این شهر زیارتگاه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است؛ بنابراین همان‌گونه که در تقسیمات کشوری این شهرستان به فرمانداری ویژه تبدیل شده است، ما نیز باید این ویژه بودن را به مقولات فرهنگی و اجتماعی تسری بدهیم و شهرستان را از لحاظ اجتماعی، مذهبی و تاریخی به شهری ویژه تبدیل کنیم.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول