اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

وقف نیازهای فرهنگی و اقتصادی جامعه را برطرف می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران مسئله احیای وقف را تامین نیازهای فرهنگی و اقتصادی جامعه عنوان کرد.

وقف نیازهای فرهنگی و اقتصادی جامعه را برطرف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی در نشست علمی فرهیختگان و روحانیت قائمشهر، با اشاره به سنت حسنه وقف بیان داشت: یکی از مهم‌ترین تمهیدات دین اسلام در راستای دوراندیشی و تامین آینده فرزندان‌شان پایه‌ریزی سنت حسنه وقف است، چنان که وقتی به قرآن کریم و روایات اهل بیت و سنت عملی‌شان رجوع می‌کنیم، اهمیت دو چندان این سنت زیبا را در می‌یابیم.

وی افزود: اگرچه در قرآن کریم آیه‌ای به صراحت دال بر وقف وجود ندارد اما از آیات متعددی می‌توان وقف را به عنوان یکی از مصادیق بارز اعمال صالحه یا باقیات صالحات معرفی کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: بدون شک وقف اموال نیز می‌تواند مصداق روشنی برای نیکی به شمار می‌آید.

سهرابی افزود: اسلام با این کار یک برنامه عالی انسانی را بنیان‌گذاری کرد که بر اثر آن عواطف بشردوستی زنده شد و اسلام با این ابتکار تا آن جا در روح و اخلاق مردم اثر گذاشت که از مال خود چشم می‌پوشند و با وقف کردن قسمتی از اموال خویش به نفع کسانی که باید حمایت شوند، وسیله آسایش آنان را فراهم می‌کنند و نیازمندی‌های نسل‌های آینده را نیز از طریق وقف تامین می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اهمیت دادن پیامبر و اهل بیتش نسبت به وقف تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) و خاندان رسالت مردم را بر این کار خیر ترغیب و تشویق کرده و از طرف خداوند نوید پاداش برای هر کار نیکی مخصوصا به عنوان باقیات‌الصالحات به آنان می‌دادند.

وی نقش روحانیت و مبلغان را در گسترش فرهنگ وقف، احیا و حفظ موقوفات ضروری دانست و افزود: اگر علما وارد صحنه تبلیغ وقف شوند تمام مشکلات تبلیغی و معیشتی روحانیون و همه مشکلات فرهنگی و دینی و فقر جامعه برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ب30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول