اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بناب انتقاد کرد

اعتبار مورد نیاز فعالیت‌های فرهنگی شهرستان‌ها تخصیص نمی‌یابد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بناب در مجلس از عدم تخصیص اعتبار مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان‌ها انتقاد کرد.

اعتبار مورد نیاز فعالیت‌های فرهنگی شهرستان‌ها تخصیص نمی‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام شیخ محمد باقری‌بنابی ظهر امروز در «نشست صمیمی فعالان فرهنگ و هنر» شهرستان بناب با بیان اینکه در دولت و مجلس آنچنان توجهی به بخش فرهنگ نشده است؛ افزود: در برنامه چشم‌انداز نیز آنطور که باید و شاید، به بحث فرهنگ توجه چندانی نشده است.

وی با انتقاد از هزینه‌های سرسام‌آور برای تولید فیلم «لاله» اذعان کرد: تولید این فیلم به هیچ عنوان در اولویت‌های فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و باید در ساخت این پروژه تجدید نظر شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از عدم تخصیص اعتبار مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان‌ها گفت: بودجه فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی 3 میلیارد تومان در سال است؛ ولی آنچه به شهرستان بناب اختصاص یافته تنها 15 میلیون تومان است و این کجای عدالت است.

باقری‌بنابی تصریح کرد: با این وضعیت بنده پاسخگوی مطالب هنرمندان این شهرستان نیستم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مطبوعات نیز در این شهرستان مظلوم واقع شده‌اند؛ خواستار افزایش تعداد نشریات محلی در این شهرستان شد و آمادگی خود را برای اخذ مجوزهای لازم برای انتشار نشریات محلی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی مطبوعات را به عنوان یکی از بسترهای توسعه و پیشرفت نام برد و از علاقمندان به فعالیت در این عرصه خواست تا هیچ ترس و دلهره‌ای به خود راه ندهند و به صورت جدی وارد عمل شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین از عدم تخصیص امکانات و اعتبارات کافی برای تجهیز کانون‌های مساجد انتقاد کرد و خواستار توجه جدی مسئولان به کانون‌های مساجد شد.

باقری‌بنابی در ادامه با اشاره به موقعیت فرهنگی و اجتماعی شهرستان، خواستار تأسیس خانه هنرمندان و فرهیختگان و همچنین مجتمع فرهنگی و هنری حداقل با ظرفیت 800 نفر را در شهرستان بناب شد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول