اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی گچساران:

گچساران شهرستانی مصرف‌کننده است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی گچساران با اشاره به عوامل گرانی برخی کالاها در این شهرستان گفت: گچساران شهرستانی مصرف‌کننده بوده و ایجاد و تقویت واحدهای تولیدی در آن ضرورت دارد.

گچساران شهرستانی مصرف‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید ناصر حسینی صبح امروز در نشست ستاد تنظیم بازار این شهرستان اظهار کرد: مجمع امور صنفی گچساران به صورت شبانه‌روزی تمام تلاش خود را در راستای عرضه کالا و ارائه خدمات مطلوب انجام می‌دهد.

وی ابراز داشت: در سال‌های گذشته در دوره‌های خاصی از جمله طرح ضیافت و نمایشگاه‌های فصلی تلفن 124 فعال بود اما از چند ماه اخیر تاکنون 124 به صورت کامل فعال شده است.

حسینی با بیان اینکه این تلفن در بیشتر موارد نیز خارج از وقت اداری پاسخگوی شکایات و گزارش‌های مردمی است، افزود: در صورت شکایات و گزارش‌های مردمی علیه متخلفان اقتصادی و مشهود شدن تخلف این افراد فرم جریمه برای آنها تکمیل و به اداره تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

وی یادآور شد: بازرسان مجمع امور صنفی گچساران با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت به صورت روزانه و مستمر قیمت اجناس و کالاها را رصد می‌کنند.

* برخورد قاطع با اصناف ارائه‌دهنده فاکتورهای صوری

رئیس مجمع امور صنفی گچساران یادآور شد: در جایی که مشکلی و یا ابهامی وجود داشته باشد و به ویژه در مواردی که برخی از فاکتورهایی که از طریق نمایندگی‌ها و شرکت‌ها به صورت صوری برای فروشندگان صادر شده باشد به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حسینی بیان داشت: بعضی از واحدهای صنفی نیز اجناس و کالاهای خود را از دیگر شهرستان‌ها خرید کرده و به دلیل اعمال سودجویی و منفعت‌طلبی خود اقدام به تهیه فاکتورهای صوری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این صورت بلافاصله با رؤسای مجامع مربوطه تماس گرفته شده و مراتب اعتراض و شکایت علیه آنها اعلام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود و کمتر از 24 ساعت برخورد قانونی از طریق تشکیل پرونده صورت می‌گیرد.

رئیس مجمع امور صنفی گچساران در ادامه و در تشریح برخی علل گرانی‌ها در بازار این شهرستان، خواستار توجه هر چه بیشتر مسئولان به این عوامل و اجرایی کردن راهکارهای عملی و مناسب در این زمینه شد.

حسینی با اشاره به اینکه بعضی از اقلامی که در گچساران و دیگر شهرستان‌های همجوار به صورت مشترک و با قیمت یکسان توسط یک شرکت وارد می‌شود، در این شهرستان قیمتی متفاوت با دیگر شهرستان‌های همجوار دارد، افزود: گچساران یک شهرستان مصرف‌کننده بوده و افراد و اصناف دارای تمکن مالی وجود ندارند که توانمندی زیادی در خرید تولید کامل یک محصول از کارخانه را داشته باشند.

وی اذعان داشت: مشکل دیگری که وجود دارد این است که هیچ شرکت یا نمایندگی کارخانه تولیدی در حال حاضر به صورت خرید نسیه حاضر به ادامه همکاری نیست و در بازار نیز نقدینگی بسیار پایین است و بانک‌ها نیز دیوارهای بلندی پیش‌روی دریافت تسهیلات قرار داده‌اند.

حسینی با بیان اینکه یکی از مشکلات و ریشه تورم در بازار نبود نقدینگی در دست بازاریان است، ابراز داشت: استفاده از بازرسان گروهی افتخاری هر 10 روز یکبار و بازدید و بررسی فاکتورهای ارسالی از شهرستان‌ها می‌تواند از بروز برخی تخلفات صنفی تا حد زیادی جلوگیری کند.

* برپایی نمایشگاه‌ها شوکی بزرگ به بازار در راستای تعدیل قیمت‌ها است

رئیس مجمع امور صنفی گچساران تصریح کرد: راستی‌آزمایی از طریق برقراری تماس با مراکز خرید بازاریان برای راستی‌آزمایی فاکتورهای خرید کالا نقش مهمی در کنترل و جلوگیری از تخلفات احتمالی دارد.

حسینی ادامه داد: برخورد با افراد متخلف و نصب برچسپ گرانفروشی بر سر درب مغازه متخلف، از جمله‌ راهکارهای تصویب شده در مقابله با تخلفات برخی از بازاریان است.

وی با اشاره به موضوع درصدهای افزایش قیمت گفت: این درصدهای افزایش به صورت سراسری و کشوری تعیین می‌شود و در صورت داشتن این درصدها بررسی و کنترل بهتری بر نرخ بازار صورت می‌گیرد که این اقدام به منزله شوک بزرگی به بازار خواهد بود.

حسینی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه‌های فصلی عامل مهم و مؤثری در کاهش قیمت‌ها است، خاطرنشان کرد: در مقطعی از سال که برخی از اقلام کمیاب شده و تورم کاذب بر بازار حاکم می‌شود برپایی غرفه‌هایی از کالاهای کمیاب شده در برخی از نقاط شهر از راه‌های مناسب برای مقابله با این مشکل است.

وی از جمله مشکلات موجود در جامعه را اقلام سبد مصرف جامعه دانست و آن را شامل برنج، روغن، مواد پروتئینی و لبنی عنوان کرد و افزود: با برپایی غرفه‌های عرضه این کالاها، بازار خود به خود همگام با قیمت ارائه‌ شده در غرفه‌ها جلو خواهد رفت.

حسینی برپایی نمایشگاه‌ها را شوکی بزرگ به بازار در راستای تعدیل و تنظیم قیمت دانست و یادآور شد: در مواردی در حین برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در گچساران، بعضی از بازاریان اجناس خود را ارزانتر از نمایشگاه به فروش می‌رساندند که این نشان‌دهنده ایجاد رقابت میان بازار و نمایشگاه بود.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول