اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تقدیر از 10 کسبه نمونه

جشنواره ماندگاران اصناف و بازار بجنورد برگزار شد

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با روز فرهنگ عمومی، جشنواره ماندگاران اصناف و بازار بجنورد برگزار شد.

جشنواره ماندگاران اصناف و بازار بجنورد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌شمالی یکشنبه شب در این آیین با اشاره اثرگذاری اصناف در طول تاریخ کشور اظهار داشت: قشر اصناف همواره حاضر در تمام عرصه‌ها بوده و هیچ گاه نمی‌توان نقش آنان را در تغییر و تحولات نادیده گرفت.

رضا جلالی افزایش تحریم‌های دشمنان در بعد اقتصادی را برشمرد و گفت: بی‌تردید با درایت و حضور مردم از این مرحله نیز با موفقیت عبور خواهیم کرد.

وی در عین حال پادزهر فشارهای اقتصادی دشمنان نظام جمهوری اسلامی را توجه به اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌شمالی برگزاری جشنواره‌هایی با هدف معرفی کسبه نمونه توسط شورای اسلامی شهر را ستود و بر تداوم برگزاری این جشنواره‌ها تاکید کرد.

این مسئول با اشاره به مصوبات سفر رهبر انقلاب در سفر ماه گذشته به استان تاکید کرد: این مصوبات با پی‌گیری‌های در حال انجام ظرف یک تا سه سال به طور کامل تحقق می‌یابد.

رئیس شورای اسلامی بجنورد هم نقش اصناف در طول تاریخ را نقشی ممتاز در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برشمرد.

سید محمد لنگری افزود: بی‌تردید بازاریان نقش اثرگذار خود را در طول تاریخ ایفاء کرده و امروز هم فعالانه در عرصه‌های مختلف حضور دارند.

وی همچنین ویژگی‌های کسبه به عنوان حبیب خدا را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: باید اصناف، تعالیم و آموزه‌های دینی را برای موفقیت در کار خود مورد توجه قرار دهند.

دبیر جشنواره ماندگاران اصناف و بازار بجنورد نیز با بیان 193 کسبه با اطلاع‌رسانی انجام شده، معرفی اتحادیه‌های صنفی، شورایاران به دبیرخانه این همایش معرفی شدند، تصریح کرد: هیئت داوران مرکب از 17 نفر معتمد طی نشست‌های متعدد نهایتاً 10 نفر را به عنوان کاسب نمونه برای این جشنواره انتخاب کردند.

ابراهیم امانی هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقای فرهنگ وجدان کاری، امانت‌داری و کسب درآمد و رزق حلال عنوان کرد.

این مسئول گفت: ارتقای نقش بازاریان و کسبه در بهبود وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهر و ترویج صفات ویژه‌ای چون مردم‌داری، صداقت، سخاوت، گذشت، تواضع، خیرخواهی و کارهای عام‌المنفعه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

به گزارش فارس در جشنواره ماندگاران اصناف و بازار بجنورد که در تالار گلشن برگزار شد از ده کاسب نمونه مرکز خراسان‌شمالی با اهدای لوح، تندیس و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول