اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان:

اتحادیه‌های صنفی اطلاعات واحدها را در سامانه جدید اصناف ثبت کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان گفت: اتحادیه‌های صنفی دشتستان موظف به ثبت اطلاعات همه واحدهای تحت پوشش خود در سامانه جدید اصناف به آدرس «اصناف ایران» هستند.

اتحادیه‌های صنفی اطلاعات واحدها را در سامانه جدید اصناف ثبت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان ابوالقاسم محمدزاده صبح امروز در نشست مسئولان شهرستان دشتستان اظهار داشت: تنظیم بازار و نظارت بر توزیع کالا و ارائه خدمات از مهم‌ترین اولویت‌های اداره صنعت و معدن است و از تمام توان خود برای این مهم بهره می‌بریم.

وی افزود: دشمنان در شرایط کنونی با فشار آوردن بر بازار قصد دارند مردم را از نظام جدا کنند که بدون تردید به موفقیت لازم نمی‌رسند و با هوشیاری مردم و مسئولان توطئه دشمن خنثی می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان بر لزوم همکاری اتحادیه‌های صنفی با اداره صنعت و معدن تاکید کرد و یادآور شد: اتحادیه‌های صنفی دشتستان موظفند اطلاعات واحدها را در سامانه جدید اصناف ثبت کنند.

محمدزاده ابراز داشت: اتحادیه‌های صنفی دشتستان موظف به ثبت اطلاعات همه واحدهای تحت پوشش خود در سامانه جدید اصناف به آدرس «اصناف ایران»  هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان از فعالیت سامانه جدید اصناف کشور خبر داد و گفت: یکی از مشکلات اتحادیه‌ها نبود امکانات است که باید در اسرع وقت نسبت به تجهیز کردن و راه‌اندازی اینترنت در دفاترشان اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به مکانیزه شدن صدور پروانه کسب، این اتحادیه‌ها مکلف هستند مشخصات همه واحدهای صنفی و درخواست‌های متقاضیان خود را از طریق سامانه جدید انجام دهند.

محمدزاده گفت: همه واحدهای صنفی تحت پوشش اتحادیه‌ها باید تا آخر مهر ماه سال ‌جاری به صندوق مکانیزه فروش مجهز شوند که در صورت عدم تجهیز، ضمن برخورد با واحدهای صنفی، رئیس آن اتحادیه پاسخگو خواهد بود.

وی افزود: اتحادیه‌ها موظفند برای همه درخواست‌های جواز کسب خود گواهی آموزش صادر کنند و هیچگونه وجهی برای تایید فاکتور از مراجعین دریافت نکنند.

این مسئول اضافه کرد: اتحادیه‌ها باید تمام فاکتورهای صادره را به مهر اتحادیه ممهور کنند و درصدهای سود قانونی را اعمال کنند؛ زیرا در صورت دریافت هرگونه وجهی توسط اتحادیه بابت تایید فاکتور پیگرد قانونی خواهد داشت.

محمدزاده خاطر نشان کرد: رؤسای اتحادیه‌ها نسبت به شناسایی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب اقدام کنند و مشخصات آنها را به منظور اقدامات بعدی به این اداره اعلام کنند.

وی همچنین از اتحادیه‌ها خواست تا نسبت به چاپ برچسب با نام اتحادیه و شماره تلفن 124 ( مبارزه با گرانفروشی و ... ) اقدام و به واحدهای صنفی تحت پوشش خود تحویل تا شکل ظاهری نرخ‌گذاری در واحدهای صنفی نظم خاصی داشته باشد.

محمدزاده ضمن درخواست همکاری و تعامل منسجم اتحادیه‌ها با این اداره گفت: همشهریان محترم در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از واحدهای صنفی مراتب را به تلفن 124 ( ستاد خبری ) اطلاع دهند تا بازرسان این اداره پیگیری و با واحد صنفی متخلف برخورد کنند.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول