اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان‌رضوی:

3 میلیارد ریال دریافت مازاد فروش کالا به شاکیان بازگردانده شد

خبرگزاری فارس: مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان‌رضوی گفت: شکایات دریافتی 6 ماه نخست سال 28 هزار و 400 فقره درخراسان‌رضوی بود که در این راستا مبلغ 3 میلیارد ریال اضافه دریافتی کالا از سوی فروشندگان را به شاکیان خصوصی بازگردانیم.

3 میلیارد ریال دریافت مازاد فروش کالا به شاکیان بازگردانده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هاشم جهان نوش صبح امروز در طرح گشت خودرویی مقابله با احتکار کنندگان کالا در مشهد، اظهار کرد: در پی ابلاغ به استان‌ها برای مقابله با احتکار کنندگان کالا اقدامات خاصی را برای این موضوع ابلاغ کردیم.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان‌رضوی افزود: طی جلساتی که با مسئولان داشتیم برای مقابله با احتکار کنندگان گروه‌های خاصی را در مرکز استان برای تخلفات و کالاهای خاص انتخاب کرده و آنها را آموزش دادیم تا روزانه به آدرس‌های شناسایی شده مراجعه کرده و تخلف را بررسی کنند.

جهان نوش تاکید کرد: عمده تخلفات گران فروشی، عرضه کالا خارج از شبکه، احتکار و اختفا و امتنان از عرضه کالا در بازار مدنظر سازمان بازرسی و نظارت است.

وی خاطرنشان کرد: عمده کالاهایی که در طرح گشت خودرویی مقابله با احتکار کنندگان آن در اولویت قرار گرفته است ارزاق عمومی، لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، تیرآهن، لاستیک و مایحتاج مردم است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان‌رضوی در ارتباط با چگونگی گشت خودرویی مقابله با احتکار کنندگان گفت: این کار طی سال انجام می‌گیرد اما برای حوزه احتکار کالا دو هفته است که به صورت‌ ویژه کار می‌شود و پنج اکیپ تخصصی که هر اکیپ دو نفر حضور دارد و بازرسی از واحدها را انجام می‌دهند.

جهان نوش یادآور شد: از این دو هفته یک هفته آموزش افراد بوده است و در واقع کار عملیاتی طرح یک هفته است که آغاز شده و واحدهای صنفی از طریق بازرسی و نظارت اصناف و واحدهای غیرصنفی از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت بازرسی می‌شوند.

وی در ارتباط با بازرسی‌های انجام شده در شش ماهه نخست امسال اظهار کرد: 290 هزار و 200 فقره بازرسی در شش ماهه نخست امسال انجام شده که ارزش ریالی 57 میلیارد ریال داشته است و این ارزش ریالی در مقایسه با سال گذشته 144 درصد رشد داشته است، همچنین تخلفات متشکل از بازرسی‌های شش ماهه نخست امسال 33 درصد بوده است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان‌رضوی با اشاره به شکایات دریافتی شش ماه نخست سال 91 گفت: کل شکایات دریافتی شش ماه نخست سال 28 هزار و 400 فقره بوده که از این تعداد 18 هزار و 92 واحد گزارش تخلف داشته و ارزش ریالی آن 16 میلیارد و 146 میلیون و 742 هزار و 800 ریال بوده است.

جهان نوش تاکید کرد: در کنار تنظیم پرونده برای افراد متخلف توانسته‌ایم مبلغ 3 میلیارد ریال اضافه دریافتی کالا از سوی فروشندگان را به شاکیان خصوصی بازگردانیم.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول