اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در محرم

هیئت‌های مذهبی در استان کرمان به خاطیان تذکر لسانی می‌دهند

خبرگزاری فارس: معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: اصناف و هیئت‌های مذهبی از میان خود یک گروه با نام امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی کنند و در ایام محرم تذکر لسانی دهند.

هیئت‌های مذهبی در استان کرمان به خاطیان تذکر لسانی می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، سردار مصطفی متولیان سه‌شنبه شب در همایش هیئت‌های مذهبی و اصناف شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان جیرفت اظهار داشت: به واسطه امر به معروف و نهی از منکر دیگر واجبات اقامه و اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سمبل امر به معروف و نهی از منکر این است که تذکر شما از روی دلسوزی باشد، افزود: باید شما سمبل رحمت رحیمیه باشید که در واقع رحمتی از سوی خداوند متعال و خاص مومنان است.

متولیان بیان کرد: باید از موضع فروتنی و دلسوزی تذکر لسانی دهید و این یک جز تاثیرگذار در امر به معروف و نهی از منکر است.

وی بیان داشت: تذکر لسانی باید در جامعه همراه با محبت بیان شود و بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی تذکر لسانی را بگویید و بروید.

متولیان خاطرنشان کرد: اگر تذکر لسانی به صورت گروهی انجام شود، به شکل قابل توجهی اثرگذاری آن بیشتر است.

وی تصریح کرد: 90 درصد از مخاطبین تذکر لسانی را که با دلسوزی و عطوفت همراه باشد، می‌پذیرند و در واقع لحن گفتن خیلی مهم است که بر روی افراد بسیار مهم و تاثیرگذار است.

متولیان بیان کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در کشور به این نتیجه رسیده است که باید از محیط‌های آماده و فراهم‌تر استفاده کنیم که یکی از این فضاها بازار و هیئت‌های مذهبی است.

معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور عنوان کرد: در هیئت‌های مذهبی انگیزه تذکر دهنده به پشتوانه فضای مذهبی بیشتر است و از طرفی انگیزه مخاطب در پذیرش فریضه امر به معروف ونهی از منکر هم بیشتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی ازمنکر یک تکلیف محسوب می‌شود و همان‌طور که نماز و روزه واجب است این دو فریضه هم واجب هستند.

متولیان بیان کرد: هنگامی که گناه به صورت علنی در جامعه رخ داد، باید تذکر دهیم که در غیر اینصورت جامعه به فساد کشیده می‌شود، همان‌طور که در غرب شاهد آن هستیم.

معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: نتیجه فساد در جامعه غربی از یک طرف آن بحران اقتصادی است و مقام معظم رهبری از علل و عوامل این بحران را شیوع ربا در جامعه می‌دانند.

متولیان با اشاره به دیگر نتایج فساد در جوامع غربی اظهار داشت: نسل جوان جامعه غربی که تقریبا از بین رفته است و خانواده‌ها در این جوامع از هم پاشیده هستند و یکی از عوامل بحران اقتصادی غرب نداشتن نسل جوان است.

وی افزود: محور کار ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر فضاهای مذهبی است و از جمله شهر جیرفت که یکی از شهرهای پایلوت است و 110 شهر در سال 91‌، 40 شهر در سال 90 و پنج شهر در سال 89 در کشور به عنوان شهرهای پایلوت قرار گرفته‌اند.

متولیان اذعان کرد: توطئه دشمن این است که جوانان را با ترویج مسائل بی‌اخلاقی از درون خالی کنند.

وی اظهار داشت: در حکومت اسلامی تذکر شامل چند مرحله قلبی، لسانی، یدی و عملی است که مرحله یدی و عملی مربوط به ضابطان قوه قضاییه است و وظیفه ما تذکر لسانی است.

وی خطاب به مسئولان هیئت‌های مذهبی شهرستان جیرفت بیان کرد: در اصناف و هیئت‌های مذهبی از میان خود یک گروه با نام امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی کنید و با انگیزه این که هدف امام حسین (ع) را ترویج دهید، این گروه در ایام محرم با حضور در میان هیئت‌های مذهبی تذکر لسانی دهند.

متولیان گفت: این افراد باید تا قبل از محرم آموزش‌های لازم را ببینند و باید به این دو فریضه اهمیت دهید.

انتهای پیام/آ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول