اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجمع امور صنفی بویراحمد:

لازمه اخذ پروانه کسب، شرکت در کلاس‌های آموزش اصناف است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجمع امور صنفی بویراحمد گفت: لازمه اخذ پروانه کسب در هر صنف شرکت در کلاس‌های آموزش اصناف و قبولی در امتحان آن است.

لازمه اخذ پروانه کسب، شرکت در کلاس‌های آموزش اصناف است

فاضل دهراب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه باید کسانی وارد بازار شوند که دارای تعهد باشند، اظهار کرد: تسلط بر فعالیت در بازار و تعهد باید دو ویژگی افرادی باشد که می‌خواهند وارد بازار شوند.

وی با بیان اینکه اخذ پروانه کسب در هر صنفی منوط به طی دوره‌های خاص و شرکت در کلاس‌های آموزش اصناف مجمع امور صنفی است، افزود: کسانی که قصد دارند در هر صنفی پروانه کسب دریافت کنند باید نمره قبولی آزمون آموزش اصناف را کسب کنند.

عضو هیئت رئیسه مجمع امور صنفی شهرستان بویراحمد تصریح کرد: در کلاس‌های آموزش اصناف سخنرانان مختلفی از اداراتی نظیر تأمین اجتماعی، دارایی، اماکن و ... برای متقاضیان پروانه کسب تدریس می‌کنند تا این افراد با قوانین و مقررات به خوبی آشنایی پیدا کنند.

دهراب‌پور تأیید صلاحیت متقاضی برای اخذ پروانه کسب از سوی اتحادیه را قبولی در امتحان این کلاس‌ها عنوان کرد و بیان داشت: سازمان برنامه‌ریزی و نظارت مجمع امور صنفی به طور کامل بر بازار نظارت می‌کند و با واحدهای فاقد پروانه به طور جد و برابر قانون برخورد می‌کند.

وی افزود: در شهرستان بویراحمد 6 هزار و 500 واحد صنفی با 31 اتحادیه وجود دارد و سازمان بازرسی مجمع امور صنفی به صورت روزانه در بازار حضور و بر فعالیت آن نظارت دارد.

عضو هیئت رئیسه مجمع امور صنفی شهرستان بویراحمد با بیان اینکه اکثر قریب به اتفاق محصولات عرضه شده توسط اصناف استان دارای نرخ‌نامه است، خاطرنشان کرد: با هر گونه کم فروشی، احتکار، گران فروشی، عدم درج قیمت و هر تخلف دیگری به طور جدی توسط این مجمع و بازرسان آن برخورد می‌شود.

دهراب‌پور افزود: در شهر یاسوج هشت مأمور بازرسی و نظارت به طور روزانه از واحدهای صنفی بازرسی به عمل می‌آورند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول