اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست سال جاری محقق شد؛

انجام 17 هزار بازرسی از اصناف دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان گفت: در نیمه نخست سال جاری 17 هزار بازرسی از اصناف مختلف شهرستان دشتستان صورت پذیرفته است.

انجام 17 هزار بازرسی از اصناف دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان ابوالقاسم محمدزاده عصر امروز جمع خبرنگاران اظهار داشت: توجه به منویات و دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای دستیابی به توسعه و پیشرفت میهن اسلامی مهم‌ترین وظیفه‌ای است که تمامی مدیران عهده‌دار هستند و باید برای تحقق آن بکوشند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: در سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایران مزین فرموده‌اند این اداره تمام توان خود را برای خدمت صادقانه و خالصانه به کلیه شهروندان اعم از صنعتگران و بازرگانان به منظور حمایت و هدایت مردم به سوی خرید کالای ایرانی و توسعه پایدار اقتصادی قرار داده است.

محمدزاده بیان داشت: رسیدگی به امور اصناف، حمایت از مصرف‌کنندگان، نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی و بنگاه‌های اقتصادی، تنظیم و توسعه بازار عمده فعالیت‌های این نهاد در نیمه نخست سال را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ارائه خدمات اقتصادی توجه خاصی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران داشته‌ایم اضافه کرد: در شش ماهه گذشته در بخش خدمت‌رسانی به اصناف تعداد 30 پروانه کسب برای ایثارگران و خانواده معظم شهدا صادر شده است.

تشکیل کمیته صنعت، معدن و تجارت در دشتستان/انتقال صنایع آلاینده به شهرک صنعتی

این مسئول اذعان داشت: برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجمع و اتحادیه تاکسی تلفنی و وانت بار کرایه‌ای ، اتحادیه خرما و تشکیل کمیته صنعت و معدن شهرستان دشتستان از دیگر اقداماتی است که در نیمه نخست سال جاری محقق شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان عنوان کرد: پیگیری نامه‌های ریاست محترم جمهور در خصوص مشکلات صنفی، بررسی شکوائیه واحدهای صنفی‌، انتقال صنوف آلاینده به شهرک صنعتی ، ساماندهی دستفروشان و ... از مهم‌ترین وظایف این نهاد است که با جدیت در حال انجام است.

محمدزاده با اشاره به فعالیت‌های نظارتی این نهاد در دشتستان گفت: در بخش نظارت و بازرسی نیز از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 500 مورد گزارش مردمی اعم از تلفنی، کتبی و حضوری به واحد ستاد خبری (تلفن 124) اعلام شده که تعداد 320 مورد آن متخلف بوده‌اند.

وی ادامه داد: طی شش ماهه اول سال جاری تعداد 17 هزار بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان صورت گرفته که منجر به تشکیل 550 پرونده تخلف به ارزش ریالی 9 میلیارد و 880 میلیون ریال شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان با اشاره به کشف 756 تخلف در شهرستان دشتستان عنوان کرد: عمده‌ترین تخلفات شامل گرانفروشی، عدم درج قیمت، کم‌فروشی، عدم ارائه فاکتور خرید و عدم استفاده از صندوق مکانیزه بوده است.

فعالیت دو هزار بافنده فرش دستباف در شهرستان دشتستان

محمدزاده بیان داشت: طرح‌های نظارتی ویژه نوروز، ماه مبارک رمضان، تابستان، بازگشایی مدارس در 6ماهه نخست سال جاری برگزار شده و برنامه‌هایی نظیر برگزاری گشت‌های مشترک با سایر دستگاه‌ها در نظارت بر کارخانه‌های آرد و سیمان، مرغدار‌ی‌ها، کشتارگاه‌ها، نانوایی‌ها، انبار‌ها و سردخانه‌ها نیز به صورت مستمر تا پایان سال تداوم خواهند داشت.

وی تنظیم بازار را یکی از وظایف مهم این اداره ذکر کرد و گفت: با تزریق و توزیع کالاهای اساسی از جمله مرغ و گوشت، میوه، برنج به قیمت مصوب توسط فروشگاه‌های بزرگ، نمایشگاه‌ها، میادین اصلی شهر و واحدهای صنفی معرفی شده از سوی اتحادیه‌ها در مقاطع مختلف سال با هدف کنترل قیمت‌ها و تامین مایحتاج همشهریان در چارچوب سیاست‌های تنظیم بازار طی مدت گذشته از سال به مرحله اجرا درآمده است.

محمدزاده با بیان اینکه بیش از دو هزار بافنده فعال فرش در دشتستان وجود دارد افزود: در شش ماهه اول سال جاری برای تعداد 800 بافنده ‌فرش دستباف کارت شناسایی صادر و تعداد 200 بافنده جهت دریافت بیمه به تامین اجتماعی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول