اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش بین‌المللی نکوداشت صباحی‌بیدگلی ـ7

استاد ادبیات دانشگاه بنگلادش: زبان فارسی ریشه در تاریخ مردم بنگلادش دارد

خبرگزاری فارس: استاد ادبیات دانشگاه داکا بنگلادش گفت: زبان فارسی ریشه در تاریخ و هویت مردم بنگلادش دارد.

استاد ادبیات دانشگاه بنگلادش: زبان فارسی ریشه در تاریخ مردم بنگلادش دارد

محمد ابوالکلام سرکار در حاشیه نخستین همایش بین‌المللی نکوداشت صباحی‌بیدگلی در دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: دانشگاه داکا قدیمی‌ترین دانشگاه بنگلادش در سال 1921 میلادی و قبل از دانشگاه تهران تأسیس شده است.

وی افزود: از همان روز تأسیس دانشگاه داکا، گروه زبان و ادبیات فارسی نیز در این دانشگاه فعال بوده است.

به گفته وی، پیش از این زبان فارسی به عنوان زبان رسمی بنگال بوده و به همین علت نیز کودکان و مردم بنگال زبان فارسی را خیلی دوست دارند.

دانشیار گروه زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه داکا بنگلادش یادآور شد: در حال حاضر نیز 7 هزار واژه فارسی و بنگلادشی با یکدیگر پیوست شده است به گونه‌ای که هیچ‌کس متوجه نمی‌شود این واژه فارسی است. 

ابوالکلام سرکار تصریح کرد: در حال حاضر نیز در بنگلادش دانشگاه‌های زیادی زبان و ادبیات فارسی را تدریس می‌کنند که بزرگترین آن دانشگاه داکا است ضمن اینکه دانشگاه‌های دولتی بنگلادش نیز در این زمینه فعال هستند.

به گفته وی، از دو سال گذشته تعدادی اساتید از جمهوری اسلامی برای تدریس به بنگلادش عزیمت کرده که در آنجا بیشترین بهره‌برداری از حضور این اساتید زبان فارسی صورت گرفت.

ابوالکلام سرکار بیان داشت: در بنگلادش علاوه بر تدریس زبان فارسی در دانشگاه‌ها در حوزه‌های علمیه و مدارس دیگر نیز این زبان تعلیم داده می‌شود.

دانشیار گروه زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه داکا بنگلادش خواستار همکاری جمهوری اسلامی برای احیای زبان فارسی در بنگلادش شد. 

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول