اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعر و پژوهشگر خورموجی:

«علی ای همای رحمت» شهریار نبض زبان فارسی را اندازه‌گیری می‌کند

خبرگزاری فارس: شاعر و پژوهشگر خورموجی گفت: شهریار با شعر خود به ویژه در سرزمین آذربایجان گل کرد و شعر «علی ای همای رحمت» وی نبض زبان پارسی به‌ویژه تشیع را اندازه‌گیری می‌کند.

«علی ای همای رحمت» شهریار نبض زبان فارسی را اندازه‌گیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی اصغر منصوری‌نسب سه‌شنبه شب در گردهمایی شاعران و اعضای انجمن ادبی فایز دشتی که به مناسبت روز ملی شعر در امامزاده سلطان پیرهاشم دشتی برگزار شد اظهار داشت: با چاپ نخستین مجموعه شعر شهریار، ملک الشعرای بهار نوید تولد شاعری بزرگ در شعر پارسی را داد.

پژوهشگر خورموجی افزود: شهریار در غزل نزدیک به سعدی است با این تفاوت که برخلاف سعدی از واژه‌های عربی خیلی کم استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: شهریار با شعر خود به ویژه در سرزمین آذربایجان گل کرد و شعر علی ای همای رحمتش نبض زبان پارسی به‌ویژه تشیع را اندازه‌گیری می‌کند.

منصوری‌نسب اضافه کرد: شهریار در شعرهایش راوی سوم است و احساس می‌شود به حادثه خیلی نزدیک است.

وی خاطر نشان کرد: شعر، زبان فرهنگ ایران زمین است و اگر شعر مهم است شاعران مهم‌ترین هستند و هر جا که شعر رشد کرد فرهنگ هم رشد می‌کند.

منتقد شهر خورموجی نیز گفت: شعر یک کل منسجم از جهان است و هر جهانی دارای یک ساختار و نظم است که بدون آن نمی‌تواند استوار و پایدار باشد و انسجام هر شعر بستگی به توانایی شاعر در تناسب و تعادل اجزای شعر دارد.

هادی اخلاقی ادامه داد: شعر مدرن شعری است که باید نه تنها از ابزار مدرنیته بهره‌مند باشد بلکه در مرحله نخست باید از تفکر مدرن بهره‌مند باشد.

اخلاقی یادآور شد: ماندگاری و پایداری هر شعر با میزان تاثیرگذاری آن شعر ارتباط مستقیم دارد و شعر غیر منسجم تاثیرگذار نیست.

مسئول فرهنگسرای شهید شهریاری خورموج نیز گفت: تلاش‌های شاعران و اعضای انجمن در یکسال گذشته در جهت پویایی و رونق شعر دشتی قابل تقدیر است.

حمید زارعی افزود: شعر دشتی برای آنکه دوباره در قله شعری جنوب قرار بگیرد تلاش شاعران و حمایت مسئولان را طلب می‌کند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول