اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مجوز دانشگاه فردوسی مشهد انجام می‌شود

راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی برای دانشجویان خارجی

خبرگزاری فارس: رئیس واحد بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مرکز آموزش زبان فارسی با مجوز دانشگاه فردوسی مشهد به‌زودی تاسیس می‌شود و امیدواریم از این طریق بتوانیم زمینه را برای جذب دانشجویان خارجی فراهم کنیم.

راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی برای دانشجویان خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا سهیلی ظهر امروز در نشستی خبری که در محل سالن شورای مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبات دانشگاه در سال جدید در تمام رشته‌های تحصیلات تکمیلی، دانشگاه فردوسی دانشجو می‌پذیرد و واحد بین‌الملل این دانشگاه نیز با رعایت ضوابط و مقررات سازمان سنجش آموزشی کشور اقدام به ثبت نام دانشجویان می‌کند.

رئیس واحد بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: یکی از اولویت‌های سال تحصیلی جدید در کنار پذیرش داوطلبان ایرانی جذب دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور و همچنین جذب دانشجو از برخی کشورهای همسایه مانند افغانستان، پاکستان و عراق است.

وی یادآور شد: مرکز آموزش زبان فارسی در راستای همین هدف با مجوز دانشگاه فردوسی مشهد به‌زودی تاسیس می‌شود و امیدواریم از این طریق بتوانیم زمینه را برای جذب دانشجویان خارجی فراهم کنیم.

سهیلی خاطر نشان کرد: ثبت‌نام تمام داوطلبان به صورت الکترونیکی و از طریق سایت واحد بین‌الملل انجام می‌شود و سپس پرونده داوطلبان برای گزینش نهایی از سوی کمیته تخصصی واحد بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد بررسی می‌شود.

وی تاکید کرد: داوطلبان می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد و همچنین دکترا در چند رشته ثبت‌نام کنند و بر اساس صلاحیت‌های علمی پس از بررسی‌های لازم در یک رشته انتخاب و به تحصیل ادامه دهند.

رئیس واحد بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به وضعیت حال حاضر این دانشگاه گفت: در حال حاضر در مقطع ارشد در 63 رشته و در مقطع دکترا نیز در 30 رشته برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام انجام می‌دهد که برای 31 رشته ایجاد شده در مقطع ارشد و همچنین در 16 رشته مقطع دکترا در مهر ماه 91 برای نخستین‌بار دانشجو می‌پذیرد.

وی با اشاره به مهلت ثبت‌نام داوطلبان در سامانه الکترونیکی اضافه کرد: در مقطع کارشناسی ارشد از ابتدای مرداد ماه تا ششم شهریور ماه و در مقطع دکتری از 25 مرداد ماه تا 10 شهریور 91 ثبت نام انجام می‌شود.

رئیس واحد بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه رشته‌های واحد بین‌الملل با نظرسنجی از مخاطبان اضافه می‌شود، بیان کرد: در برخی از رشته‌ها نیز گروه‌های آموزشی واحد بین‌الملل تقاضا می‌دهند و براساس توانمندی‌های دانشگاه این تقاضاها بررسی و در صورت امکان رشته‌های جدید ایجاد می‌شود.

وی درباره هزینه‌های مصوب مقاطع ارشد و دکترا نیز یادآور شد: در مقطع کارشناسی ارشد شهریه ثابت برای هر ترم دو میلیون و 500 هزار تومان است و در مقطع دکترا نیز مبلغ این شهریه سه میلیون و 200 هزار تومان است.

سهیلی گفت: هزینه پایان‌نامه در مقطع ارشد به ازای هر واحد تحصیلی چهار میلیون و 500 هزار ریال و در مقطع دکترا به ازای هر واحد پنج میلیون و 750 هزار ریال است.

انتهای پیام/ل20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول