اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قزوین صورت گرفت

اختتامیه دوره دانش‌افزایی استادان زبان فارسی 11 کشور جهان

خبرگزاری فارس: نخستین دوره دانش‌افزایی استادان زبان و ادبیات فارسی 11 کشور جهان ظهر امروز در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره ) قزوین به کار خود خاتمه داد.

اختتامیه دوره دانش‌افزایی استادان زبان فارسی 11 کشور جهان

مسئول برگزاری نخستین دوره دانش‌افزایی استادان زبان فارسی 11 کشور جهان، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین گفت: این دوره که با مشارکت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد نخستین دوره دانش‌افزایی استادان زبان و ادبیات فارسی جهان در کشور است و 34 استاد از 11 کشور جهان برای شرکت در آن در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره ) حضور یافتند.

حمیدرضا وکیلی‌فرد هدف از برگزاری این دوره را آشنایی هر چه بیشتر این استادان با فرهنگ، زبان و ادبیات ایران اسلامی، انتقال آن به دانشجویان غیرایرانی از طریق این استادان و انتشار در بین سایر ملل جهان ذکر کرد و افزود: به همین منظور پس از ارسال دعوتنامه به دانشگاه‌هایی از قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، پاکستان، روسیه، هندوستان و دیگر کشورها از استادان این کشورها برای شرکت در دوره یاد شده دعوت به عمل آمد.

وکیلی‌فرد ادامه داد: با توجه به ارزشیابی‌های صورت گرفته از شرکت‌کنندگان و اظهار نظرهای آنان به نظر می‌رسد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره ) در برگزاری این دوره موفق عمل کرده‌اند و به اهداف پیش‌بینی شده می‌رسند.

وی حضور در مراکز دیدنی، تاریخی و فرهنگی کشور از جمله آثار تاریخی شهر اصفهان، موزه‌ها و مکان‌های دیدنی موجود در قزوین مانند موزه مردم شناسی قجر، موزه شهر، کلیسای وانگ، عمارت چهلستون و نظایر آن، حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن و دیدار با امام جمعه موقت قزوین را از دیگر برنامه‌های اجرا شده برای شرکت کنندگان در کنار برگزاری برنامه‌های آموزشی متنوع با حضور بهترین استادان زبان فارسی کشور برشمرد.

مسئول برگزاری این دوره تصریح کرد: به منظور ماندگاری بیشتر خاطرات این سفر برای شرکت کنندگان، بیش از یک هزار و 63 عکس و 26 فایل صوتی از این سفر به همراه هدایای فرهنگی برای آنان تهیه شده و در اختیار آنان قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه کشور ایران در خط مقدم جبهه مبارزه با نادانی در زمینه زبان فارسی است از استادان شرکت کننده خواست علاوه بر معرفی زبان فارسی به علاقمندان و معرفی آنان به کشور ایران برای یادگیری بیشتر این زبان، ارتباط خود را با یکدیگر و نیز با کشور ایران حفظ کنند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول