اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مرکزی:

پاسداشت زبان فارسی بر همه واجب است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی ‌امنیتی استاندار مرکزی گفت: پاسداشت زبان و خط فارسی به عنوان دومین زبان جهان اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و همه باید در حفظ و حراست از این زبان ملی بکوشند.

پاسداشت زبان فارسی بر همه واجب است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ابوالقاسم نصراللهی ظهر امروز در نشست کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی که با موضوع «روز جهانی کودک و قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه» برگزار شد، اظهار داشت:  زبان فارسی یکی از مهم‌ترین نمادهای هویت و اصالت ایرانی است که هر ایرانی موظف است در حفظ و نگهداری از این نماد بکوشد.
وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد این فرهنگ از بین برود تصریح کرد: قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه در کشور تدوین شده است که همه قشرها به ویژه دستگاه‌های اجرایی استان باید در اجرای این قانون تلاش ویژه‌ا‌ی کنند.
معاون سیاسی‌امنیتی استانداری مرکزی با اشاره به حساسیت بسیار بالای شورای اجتماعی کشور نسبت به اجرایی شدن دقیق این قانون خاطر نشان کرد:  استان‌ها باید با کار کارشناسی شده بستر لازم برای عملیاتی شدن این قانون را فراهم ساخته و در تمامی حوزه‌ها آن را اجرایی کنند.
  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز با تاکید بر اینکه حفظ زبان فارسی به عنوان احکام ملی کشور امری ضروری است، گفت: هر ایرانی باید در حفظ زبان و ادبیات ایرانی خود را مسئول بداند.
 مصطفی مشایخی افزود: با توجه به اینکه محوریت اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه به این اداره کل محول شده است، واحدی خاص با محوریت بخش خصوصی تحت نظارت این اداره روند اجرای این قانون را در استان مرکزی برعهده گرفته است.
وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از عناوین و اصطلاح بیگانه در نامگذاری برخی از شرکت‌ها و واحدهای صنفی و تبلیغات شهری و اداری صورت گرفته است که شناسایی این اسامی در دستور کار این واحد قرار گرفته و اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: بر اساس قانون با افرادی که بعد از دریافت تذکر نسبت به تغییر نام اماکن و تبلیغات خود اقدام نکنند، برخورد قانونی که تعطیلی موقت و لغو پروانه فعالیت است صورت خواهد گرفت.
به گفته وی تولید و توزیع کنندگان کالاها و صاحبان مراکز کسب و پیشه در صورت تخلف از این قانون مجازات‌ خواهند شد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: روز جهانی کودک فرصت مناسبی برای آشنایی خانواده‌ها با این قانون است که باید از این فرصت بهره لازم را برد.
غلامرضا فتح آبادی اظهار داشت: با توجه به اینکه ستاد و یا نهادی برای هدایت برگزاری برنامه‌های کودک و نوجوان در استان وجود ندارد می‌طلبد ستادی تشکیل و برگزاری برنامه‌هایی چون تست سلامت کودکان، اجرای نمایش‌های خیابانی، راهپیمایی، بازدید از موزه‌ها به همراه خانواده‌ها به طور رایگان، تشویق به رفتن به سینما به همراه خانواده‌ها، گرامیداشت کودکان شهید و... را در دستور کار قرار دهد.
در این نشست پیرامون برگزاری برنامه‌هایی چون سخنرانی در خصوص حقوق کودک از تریبون‌های رسمی و نماز جمعه، تجلیل از مقام شهدای کودک و نوجوان، ایجاد امکانات بازدید رایگان از موزه‌ها و سینماها، نواختن نمادین زنگ مدارس، برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزشی با موضوعات محوری، اجتماعی، فرهنگی و حقوق شهروندی و کودکان، برگزاری مسابقات ورزشی در حوزه کودکان و نوجوانان، برپایی واحدهای مشاوره، راهپیمایی و... به مناسبت روز جهانی کودک بحث و تبادل نظر شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول