اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) صورت می‌گیرد

ایجاد مرکز آموزش مجازی زبان فارسی در قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) از ایجاد مرکز آموزش مجازی زبان فارسی در این دانشگاه خبر داد.

ایجاد مرکز آموزش مجازی زبان فارسی در قزوین

به گزارش خبر گزاری فارس از قزوین، عبدالعلی آل بویه در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان قزوین از ایجاد مرکز آموزش‌های مجازی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در آموزش زبان فارسی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: به همین منظور نخستین نرم افزار آموزش مجازی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تهیه شده و به صورت آزمایشی در اختیار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرار گرفته است که فاز دوم و سوم آن نیز در آینده اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد نشریات الکترونیکی با هیئت تحریریه بین‌المللی در آینده به ویژه برای دانشگاه‌هایی که دانشگاه امام خمینی (ره) با هدف آموزش فنون بین رشته‌ای با مراکز مطالعاتی آنها در ارتباط است، ادامه داد: در مدت 20 سال فعالیت این دانشگاه با عنوان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) پنج هزار دانشجوی غیر ایرانی وارد این دانشگاه شده‌اند، حدود هزار و ۵۰۰ نفر از آنها در رشته‌های اصلی دانشگاه تحصیل کرده و بقیه در مرکز آموزش زبان فارسی دوره‌ها را سپری کرده‌اند.

این مقام مسئول ملیت دانشجویان خارجی این دانشگاه را مربوط به 95 کشور دنیا ذکر و خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود 800 دانشجوی غیر ایرانی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که 532 نفر از آنها در رشته‌های اصلی و بقیه در مرکز آموزش زبان فارسی فعالیت دارند.

آل بویه در رابطه با فعالیت‌های این مرکز بیان کرد: این مرکز در کنار دوره‌هایی که وزارت علوم پس از پذیرش و معرفی دانشجویان غیر ایرانی به دانشگاه برای آنان برگزار می‌کند در برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی استادان غیر ایرانی نیز فعال است که آخرین مورد از آنها در هفته گذشته با حضور استادان زبان و ادبیات فارسی 11 کشور از سه قاره جهان به پایان رسید.

وی به فعالیت‌های پیش روی حوزه متبوع خود در زمینه آموزشی اشاره و تصریح کرد: جذب استاد همبسته غیر ایرانی با حداقل 60 روز حضور در دانشگاه از جمله این برنامه‌هاست که به تصویب رسیده است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با اشاره به ایجاد مؤسسه مطالعات سیاسی در آسیا، اروپا و آمریکا در آینده ادامه داد: توسعه تحصیلات تکمیلی و بین رشته‌ای، ایجاد آزمایشگاه مرکزی و اجرای مصوبه اخیر وزارت علوم مبنی بر اتصال به شبکه کشوری دانشگاه‌های ایران به منظور مبارزه با تحریم و استفاده بهینه از امکانات موجود در داخل کشور نیز از برنامه‌هایی هستند که در آینده در دانشگاه اجرایی می‌شوند.

آل بویه بیان کرد: حوزه فرهنگی نیز از دیگر بخش‌ها جدا نبوده و در این زمینه نیز ایجاد شبکه مجازی فرهنگی دانش آموختگان دانشگاه از سراسر دنیا به منظور ارتباط میان دانشگاه با فارغ‌التحصیلان آن که در تمام دنیا مرسوم بوده اما در ایران چندان به آن پرداخته نشده است، طرح دیگری است که برنامه آن نوشته شده و در آینده اجرا می‌شود.

وی از ایجاد مرکز همایش‌های بین‌المللی استان قزوین که در میان شهرستان‌های کشور کمتر به چشم می‌خورد، از سوی این دانشگاه و احداث مجتمع اقامتی استادان غیر ایرانی به عنوان طرح‌های پیشنهادی این دانشگاه یاد کرد.

وی اضافه کرد: امیدوارم که این مرکز به تصویب هیئت امنای دانشگاه متشکل از رئیس جمهور به عنوان رئیس هیئت، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان نایب رئیس، وزرای بهداشت درمان و آموزش پزشکی و امور خارجه، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاون رئیس جمهور و 4 تا 6 نفر از شخصیت‌های علمی و فرهنگی برسد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول