اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی عنوان کرد:

تقدیر یونسکو از تدوین اصطلاح‌نامه‌ها به زبان فارسی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: یونسکو به دلیل تدوین اصطلاح‌نامه‌ها به زبان فارسی از مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی تقدیر کرده است.

تقدیر یونسکو از تدوین اصطلاح‌نامه‌ها به زبان فارسی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌هادی یعقوب‌نژاد ظهر امروز در دیدار اعضای هیئت علمی مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی با آیت‌الله علوی گرگانی در سخنانی با ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این مرکز تاکید کرد: یکی از مسائلی که امروز دنیا نسبت به آن توجه ویژه‌ای پیدا کرده مسئله اطلاعاتی است که خود محملی برای دانش هستند.
وی با اشاره به اینکه باید نسبت به داشته‌های علمی خود تسلط لازم را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: امروز مسئله مدیریت دانش در دنیا مورد توجه جدی قرار گرفته است.
رئیس مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی به تدوین اصطلاح‌نامه‌ها اشاره کرد و افزود: با استفاده از اصطلاح‌نامه‌ها می‌توان نسبت به برداشت‌های علمی تسلط لازم را پیدا کرد.
وی با اشاره به اینکه فعالیت در زمینه تدوین اصطلاح‌نامه از سال 71 شروع شده است، گفت: امروز ما در زمینه تدوین اصطلاح‌نامه در دنیا به شرایط خوبی دست پیدا کرده‌ایم و در این خصوص یونسکو از ما تقدیر کرده است.
یعقوب‌نژاد به تدوین اصطلاح‌نامه در زمینه علوم قرآنی، کلام، منطق، علوم حدیث، راویان حدیث، حقوق و... اشاره کرد و گفت: نگاه ما در تدوین اصطلاح‌نامه‌ها به شیعه منحصر نیست و سعی کرده‌ایم که در این زمینه نگاهی اسلامی داشته باشیم.
وی به تدوین اصطلاح نامه علوم فقه اشاره و عنوان کرد: این اصطلاح‌نامه دارای 6 هزار مدخل است که نیمی از آنها اصلی و نیمی دیگر فرعی هستند.
رئیس مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی گفت: همچنین ما تلاش کرده‌ایم که دستاوردهای خود را در قالب نرم افزار ارائه دهیم تا با سهولت بیشتری دسترسی به آنها صورت گیرد.
حجت‌الاسلام حسن‌زاده از اعضای هیئت علمی مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی نیز در این دیدار در سخنانی اظهار کرد: ما در این مرکز تلاش می‌کنیم که تمام محتوای علم را در قالب کلید واژه ارائه کنیم و این کلید واژه‌ها دارای دو نوع اعم و اخص هستند.
وی خاطرنشان کرد: وقتی که بین واژگان ارتباط معنا داری شکل بگیرد می‌توان به سهولت نسبت به بخش‌های مختلف علم دسترسی پیدا کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول