اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی خبر داد

راه‌اندازی رادیو اینترنتی به زبان انگلیسی / توسعه آموزش زبان فارسی به غیر ایرانیان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه مجازی المصطفی از راه‌اندازی رادیو اینترنتی به زبان انگلیسی در سال جاری خبر داد و گفت: بخش عربی این رادیو هم‌اکنون فعال است.

راه‌اندازی رادیو اینترنتی به زبان انگلیسی / توسعه آموزش زبان فارسی به غیر ایرانیان

علی‌اصغر عطاران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: بیشترین تمرکز دانشگاه در سال جدید بر روی توزیع رشته‌ها به دو زبان عربی و انگلیسی است.

وی افزود: در سال جدید رشته‌های اخلاق اسلامی و تفسیر قرآن به زبان انگلیسی را در مقطع کارشناسی ارشد داریم ضمن اینکه توسعه رشته‌ها به زبان عربی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی توسعه آموزش زبان فارسی برای غیر ایرانیان از طریق وب را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در سال جاری برشمرد و خاطرنشان کرد: تاکنون زبان واسط ما عربی و انگلیسی بوده و به دنبال آن هستیم که آموزش زبان فارسی و معارف اسلامی به غیر ایرانیان را به دو زبان چینی و ژاپنی توسعه دهیم.

وی همچنین از راه‌اندازی رادیو اینترنتی به زبان انگلیسی در سال جاری خبر داد و افزود: این رادیو که بخش عربی آن هم‌اکنون فعال است از فضای مجازی قابل دریافت است و برنامه‌های پخش مستقیم دارد.

عطاران تصریح کرد: رادیو اینترنتی رادیویی در راستای برنامه‌ها و دروس دانشگاه مجازی است که بخش‌هایی را به پرسش‌ها و پاسخ‌ها اختصاص داده و بیشترین تاکید آن هم روی معارف قرآنی است.

دانشگاه مجازی المصطفی هم اکنون دارای 10 رشته است و دانشجویانی از 70 کشور جهان در آن تحصیل می‌کنند و زبان‌های آموزشی آن در دوره بلندمدت فارسی، عربی، انگلیسی و اردو است در حالیکه دوره کوتاه مدت محدود به یک زبان نیست.

به گفته رئیس دانشگاه مجازی المصطفی هر ترم بین دو تا 5 هزار نفر در این دانشگاه ثبت نام می‌کنند که در ترم دانش‌پذیری به رقابت با هم می‌پردازند و کسانی که نمرات بالاتری کسب کنند به عنوان دانشجو پذیرفته می‌شوند.

عطاران معتقد است ارزش و اعتبار قائل شدن برای نخبگان از ویژگی‌های این دانشگاه است به گونه‌ای که شهریه دانشجویی به میزان نخبگی افراد اخذ می‌شود.

وی با تاکید بر تربیت محوری گفت: دانشجو باید همپای آموزش، تربیت شود و در این راستا برنامه‌های مختلفی داشتیم که نتایج خوبی هم داشته و به الگوهای خوبی در این زمینه رسیدیم.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی عنوان کرد: چندین رشته در دستور کار این دانشگاه قرار دارد که هنوز نهایی نشده است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول