اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران به مناسبت روز شعر و ادب فارسی

قدمت زبان فارسی دری هم‌اندازه تاریخ اسلام است‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: قدمت و تاریخ زبان فارسی دری، هم‌اندازه تاریخ اسلام است.

قدمت زبان فارسی دری هم‌اندازه تاریخ اسلام است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، 27 شهریور سالروز رحلت شاعر گرانقدر و پرآوازه قرن مرحوم شهریار بزرگ و روز شعر و ادب فارسی، روز طلایی فرهیختگی و روز نکوداشت مفاخر بزرگ فرهنگ و ادب سرزمین فرهنگ‌پرور ایران اسلامی نامگذاری شده است که این روز را گرامی می‌داریم.

 بی گمان، ستارگان درخشان فرهنگ و ادب پارسی از دیرباز تا به امروز، گوهرهای ناب کلام را به نظم و شعر پرورانده‌اند تا از این رهگذر، تاریخ و فرهنگ این کهن بوم و بر، در جهان بلندآوازه شود و به راستی که آنان " وارث آب و خرد و روشنی‌اند ".

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به مناسبت 27 شهریور روز شعر و ادب پارسی بیان داشت: زبان فارسی با پشتوانه ‌١٢ قرن ادب نظم و نثر مکتوب، نقش و اهمیت کم‌نظیری دارد به طوری که زبان‌شناسان، آن را دومین زبان از نظر آسان‌آموزی شناخته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر موقعیت تمدن اسلامی و فرهنگ ایران اسلامی و انقلابی، جاذبه آموختن زبان فارسی را دوچندان کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: مسئولان نظام نیز با تاسی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به نقش پراهمیت زبان و ادب فارسی واقف‌اند و در راه اعتلای آن گام‌های موثری را برداشته‌اند.

وی افزود: قدمت و تاریخ زبان فارسی دری، هم‌اندازه تاریخ اسلام است. یک نشانه واقعی به نقل منابع معتبر عربی و فارسی کهن این است که سلمان فارسی صحابه جلیل‌القدر، سوره فاتحه را به درخواست ایرانیان به فارسی ترجمه کرد و حضرت رسول اکرم (ص) این مسأله را روا دانستند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار داشت: در بیانی از بزرگ آموزگار بشریت پیامبر اکرم(ص) می‌خوانیم که فرمودند:« همانا پاره‌ای از اشعار حکیمانه و پاره‌ای از بیان‌ها سحرآمیز است».

وی در پایان اشاره کرد: شعر تعبیری است لطیف از یک اندیشه یا احساس در عباراتی موزون که مقصود را به نیکوترین وجه به روح شنونده القا می‌کند و از قدیمی‌ترین آفریده‌های روح بشری است و نخستین شعر از زبان نخستین انسان سروده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، ابراهیمی در پایان گفت: انسان شعر را برای آن گفت تا خود در سخن خویش پنهان شود و احساس یا اندیشه خویش را به همه جا ببرد و در واقع در راستای این رسالت، شعر به نحو احسن نقش‌آفرینی کرد و تاثیر خوبی در شنونده گذاشته است.

انتهای پیام/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول