اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ابهر خبر داد

فعالیت 270 هیئت مذهبی در ابهر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر از فعالیت 270 هیئت مذهبی در سطح این شهرستان خبر داد.

فعالیت 270 هیئت مذهبی در ابهر

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حجت‌الاسلام علی محمدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه 110 روحانی معمّم در سطح شهرستان ابهر داریم، اظهار داشت: 600 طلبه در چهار حوزه علمیه در حال تحصیل هستند.

وی افزود: با توجه به تحصیل این افراد در حوزه‌های علمیه، ما می‌توانیم از 150 طلبه حاضر در این حوزه‌های علمیه در برنامه‌ها استفاده کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر از فعالیت 270 هیئت مذهبی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: کانون مداحان ابهر 150 عضو داشته و 40 مداح نیز تحت پوشش بیمه قرا دارند.

وی با بیان اینکه چهار موسسه قرآنی در سطح شهرستان ابهر در حال فعالیت هستند، عنوان داشت: سه خانه قرآنی نیز در شهرستان فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه در ماه‌های رمضان و محرم اعزام بیش از 240 روحانی در سطح شهرستان صورت می‌گیرد، گفت: در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در ابهر بیش از 20 هزار نفر مورد سنجش قرار گرفتند.

وی افزود: در این زمینه 6 هزار و 800 نفر نیز در سطح شهرستان توسط مربیان قرآنی مورد آموزش قرار گرفتند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر با اشاره به مصوبه احداث دارالقرآن ابهر تصریح کرد: متاسفانه بعد از گذشت دو سال و با پیگیری‌های متعدد همچنان شورا و شهرداری ابهر نسبت به اهدای زمین برای احداث دارالقرآن اقدام نکرده‌ است.

وی افزود: دهه ولایت دهه پیوند قرآن، عترت و اهل بیت(ع) است و ما از مسئولان خواهان پیگیری اهدای زمین برای احداث دارالقرآن ابهر هستیم.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینه در دهه ولایت بیش از 70 برنامه در سطح شهرستان ابهر برگزار می‌شود، اضافه کرد: در شش امامزاده شهرستان به مناسبت دهه ولایت برنامه اجرا می‌شود.

وی افزود: برگزاری مسابقه خطبه غدیر در دانشگاه‌ها و همچنین قرائت زیارت جامعه کبیره از دیگر برنامه‌های دهه ولایت در شهرستان ابهر است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول