اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین:

هیئت‌ها‌ نقش مهمی در اجرای برنامه‌های مذهبی دارند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: هیئت‌های مذهبی نقش مهمی در اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی در ایام محرم دارند که باید با برنامه‌ریزی دقیق این برنامه‌ها با کیفیت مطلوبی برگزار شود.

هیئت‌ها‌ نقش مهمی در اجرای برنامه‌های مذهبی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عباس ظاهری در چهل و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار مردم این شورا در شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه ماه محرم نزدیک است باید با برنامه‌ریزی مناسب و دقیق بتوانیم برنامه‌های مذهبی خوبی را در این ایام انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه چهل و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین با حضور مسئولان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین به درخواست رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان قزوین برگزار شده است، بیان کرد: در این جلسه در مورد چگونگی برگزاری برنامه‌های مذهبی و دینی در ایام محرم بحث می‌شود تا بتوانیم این برنامه‌ها را در این ایام با کیفیت برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه وظایف برنامه‌های مختلف در جامعه بین نهادهای مربوط تقسیم‌بندی شده است، ابراز کرد: اجرای برنامه‌های مذهبی عزاداری در ایام محرم به عهده اداره کل تبلیغات اسلامی و هیئت‌های مذهبی استان قزوین است.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: در چهل و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین بین اداره کل تبلیغات اسلامی، شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در راستای برگزاری با کیفیت برنامه‌های عزاداری ماه محرم برنامه‌ریزی دقیق صورت می‌گیرد تا این هدف بهتر محقق شود.

ظاهری با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی نقش مهمی در اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی در ایام محرم دارند، خاطرنشان کرد: برنامه‌های این نهاد در این ایام می‌تواند یکی از تأثیرگذارترین و مؤثرترین برنامه‌های فرهنگی در جامعه باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین مسئول اصلی برنامه‌های مذهبی و دینی در ایام محرم و صفر است که به هیئت‌ها مذهبی کمک می‌کند تا این برنامه‌ها را به خوبی اجرا کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در چهل و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین نحوه چگونگی کمک‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین به برنامه‌‌های مذهبی بحث می‌شود، ابراز کرد: شهرداری قزوین از طریق سازمان فرهنگی و ورزشی نیز می‌تواند در ایام محرم در اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی در شهر به اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین و هیئات مذهبی کمک مؤثری کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه بیش از چند هفته به آغاز ماه محرم مانده است، بیان کرد: وقتی که این ماه فرا می‌رسد قلب‌های شیعیان به یاد امام حسین (ع) منقلب می‌شود و دل‌هایشان روانه کربلای معظم می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در ماه محرم مردم با اشتیاق جذب حادثه بی‌نظیر کربلا می‌شوند، اذعان کرد: این حادثه یادآور رشادت‌ها و شجاعت‌های اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای او بوده و تحقق این حادثه برکات فراوانی برای جامعه اسلام و مسلمانان به ویژه شیعیان دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه ماه محرم در بین مردم از اهمیت والایی برخوردار است، ابراز کرد: در این ماه هیئت‌های مذهبی روستاها و شهرهای قزوین به خاطر شهادت اباعبدالله حسین (ع) و یارانش عزاداری می‌کنند به طوری که حضور مؤمنان و شیعیان این امام بزرگوار با هیچ یک از برنامه‌های مذهبی قابل مقایسه نیست.

وی خاطرنشان کرد: مردم در ایام دهه محرم با اشتیاق و ذوق علاقه بی‌نظیری برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنند که با هدفمند کردن آن می‌توان با نظم خاصی این برنامه‌های فرهنگی را در شهر برگزار کرد.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول