اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با در پیش بودن ماه محرم

گردهمایی هیئت‌‌های عزاداری و مذهبی در چرام برگزار شد

خبرگزاری فارس: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم اولین گردهمایی هیئت‌‌های عزاداری و مذهبی به همت اداره تبلیغات اسلامی در فرمانداری چرام برگزار شد.

گردهمایی هیئت‌‌های عزاداری و مذهبی در چرام برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، ظهر امروز اولین جلسه گردهمایی هیئت‌‌های عزاداری و مذهبی به همت اداره تبلیغات اسلامی در فرمانداری چرام برگزار شد.

در حاشیه این نشست علی‌رضا نیکروز اظهار کرد: فلسفه قیام عاشورا و نهضت کربلا احیای ارزش‌های اسلامی است از این رو هیئت‌های مذهبی و عزاداری باید در این راستا حرکت کرده و از وارد شدن آسیب به فرهنگ عزاداری امام حسین (ع) جلوگیری کنند.

فرماندار چرام با اشاره به وظیفه هیئت‌های مذهبی در ماه محرم افزود: جبهه استکبار مانند جبهه یزیدی در زمان امام حسین (ع) ولایت ستیزی را پیشه و هدف خود قرار داده و ایستادگی در مقابل دشمنان و استکبار جهانی مستلزم بیداری، آگاهی و بصیرت است تا از این طریق مانع تحقق اهداف شوم آن‌ها شوند.

وی با بیان اینکه توجه بیش از اندازه به تهیه و آماده‌سازی مقدمات برنامه‌های مذهبی، هدف اصلی در هیئت‌های را از بین برده است، عنوان داشت: در بسیاری از هیئت‌های مذهبی آن‌قدر عوامل و دست‌اندرکاران هیئت‌ها خود را درگیر مقدمات و آماده‌سازی فیزیکی و سخت‌افزاری می‌کنند که توجه به مسئله اصلی هیئت‌ها که نرم‌افزاری است از بین می‌رود.

وی ادامه داد: مسئولان هیئت‌های مذهبی باید اهل مشورت و نظر‌خواهی از دیگران بوده و از طریق آشنایی با مبانی اسلامی و اعتقادی و با تجربه خویش برنامه‌‌های دینی و فرهنگی را اولویت‌‌بندی کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام جعفر طزری امام جمعه چرام گفت: از مهم‌ترین وظایف هیئت‌های مذهبی ترویج فرهنگ اصیل اهل بیت (ع) است که باید در راستای توسعه فضای فرهنگی و دینی جامعه نقش مؤثری ایفا کنند.

امام جمعه چرام اضافه کرد: در زمان حاضر که دشمنان در جبهه فرهنگی ظاهر شده‌اند هیئات مذهبی اهمیت خاصی دارند و اکنون نیز این هیئت‌ها باید در زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا پیشگام باشند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول