اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم:

هر هیئت مذهبی یک رابط آتش‌نشان خواهد داشت

خبرگزاری فارس: معاون آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: در هر هیئت مذهبی یک نفر آموزش دیده و به عنوان رابط آتش‌نشانی فعالیت خواهد کرد.

هر هیئت مذهبی یک رابط آتش‌نشان خواهد داشت

علی علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برنامه‌های آموزشی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی در حال حاضر 180 نیرو دارد که به نسبت گستردگی جمعیت و موقعیت جغرافیایی شهر قم بسیار کمتر از نیاز این شهر است.

وی ادامه داد: استان قم به حداقل 600 نیروی آتش‌نشان نیاز دارد که در سال‌های آینده با برنامه‌ریزی مجموعه شهرداری تعدادی از این نیروها تأمین خواهد شد.

معاون آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اینکه این خلأ نیرو به راحتی جبران نمی‌شود افزود: در این راستا سازمان‌ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تلاش می‌کند تا با گسترش آموزش‌های عمومی این خلأ را جبران کند.

وی خاطر نشان کرد: این طرح با عنوان همیاران آتش‌نشان، با ارائه خدمات آموزشی به خانواده‌ها تلاش می‌کند تا در هر خانواده یک آتش‌نشان تربیت شده و از این طریق آسیب‌ها را به حداقل برساند.

علیزاده با اشاره به اینکه در سال جاری 80 دوره آموزشی برای پیش دبستانی‌ها برگزار شده است گفت: آموزش در سنین پائین به درونی شدن مفاهیم ایمنی بسیار کمک می‌کند.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته در مهدکودک‌ها حوادثی رخ می‌داد اما امسال با برگزاری این دوره‌های آموزشی بسیاری از حوادث کنترل شده است.

معاون آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به تأثیر آموزش در کاهش سوانح اضافه کرد: باید این موضوع را به صورت جدی در استان قم پیگیری کرد.

وی افزود: اگر نهادهای مختلف در این راستا با سازمان آتش‌نشانی همکاری لازم را انجام دهند و نیروهای خود را برای گذراندن دوره مقدماتی آموزشی بسیج کنند، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

علیزاده با اشاره به تلاش‌های سازمان آتش‌نشانی برای گسترش آموزش‌ها در مدارس اظهار داشت: آموزش رانندگان تاکسی نیز به این دلیل که در تمام شهر پراکنده هستند، می‌تواند کمک خوبی برای ارتقای ایمنی شهر باشد.

وی گفت: اگر رانندگان تاکسی به دستگاه خاموش‌کننده مجهز باشند، می‌توانند جلوی گسترش بسیاری از آتش‌سوزی‌های خودرو در سطح شهر را بگیرند.

معاون آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خاطر نشان کرد: همکاری آموزشی با بسیج یکی از برنامه‌های آتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم است.

وی با اشاره به گسترده و همه‌گیر بودن برنامه‌های بسیج اظهار کرد: هر گونه آموزش به این گروه می‌تواند ما را در ارتقای سطح آموزش‌های عمومی یاری کند.

علیزاده تصریح کرد: این برنامه از ابتدای امسال پیگیری ‌شده و تا امروز حدود هشت پایگاه بسیج آموزش دیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها به صورت 12 ساعته انجام می‌شود افزود: در هر دوره به طور میانگین 35 نفر شرکت می‌کنند.

معاون آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اظهار داشت: برنامه دیگر سازمان آتش‌نشانی ارتباط‌گیری با هیئت‌های مذهبی است.

وی افزود: در شرایطی که عده زیادی در قالب هیئت‌های مذهبی در مکان‌های سرپوشیده جمع می‌شوند، بسیاری از آسیب‌ها امکان بروز دارد که باید با برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات ایمنی از وقوع این حوادث جلوگیری کرد.

علیزاده خاطر نشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها در آینده نزدیک قرار است هر هیئت مذهبی یک رابط داشته باشد تا در شرایط حساس بتواند از وقوع حوادث بزرگ جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه به هر مسجد یک کپسول آتش‌نشانی رایگان تعلق گرفته است ادامه داد: آموزش‌های لازم در این زمینه نیز به اهالی مسجد داده شده است.

معاون آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اینکه آموزش‌های سازمان آتش‌نشانی به سه دسته تقسیم می‌شود خاطر نشان کرد: در مرحله مقدماتی کلیات آتش‌نشانی و مسائل ایمنی در 40 ساعت کار آموزشی مطرح می‌شود.

وی افزود: در مرحله تکمیلی طی 80 ساعت و در مرحله تخصصی نیز طی 60 تا 80 ساعت کار با خاموش‌کننده‌ها و عملیات‌ نجات آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول