اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان زنجان خبر داد

ایجاد بانک اطلاعاتی هیئت‏‌های مذهبی در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان زنجان گفت: بانک اطلاعاتی هیئت‎های مذهبی در شهرستان زنجان ایجاد شده است.

ایجاد بانک اطلاعاتی هیئت‏‌های مذهبی در زنجان

حجت‎الاسلام علیرضا مهران‌فر امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: ساماندهی پرونده‎های هیئت‎های مذهبی از مهم‎ترین اقدامات شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان زنجان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات و جزئیات هیئت‎های مذهبی شهرستان زنجان در بانک اطلاعاتی هیئت‎های مذهبی درج می‎شود، خاطرنشان کرد: این امر زمینه بسیار خوبی برای ثبت اطلاعات هیئت‌های جدید در آینده است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان زنجان با بیان اینکه با پرداخت اعتبارات به هیئت‎‏های مذهبی موافق نیست و باید این حمایت‎ها به حمایت‎های فرهنگی تبدیل شود، اضافه کرد: شکوفایی هیئت‎های مذهبی به استقلال آنها بستگی دارد و نباید وابسته به موسسات باشند.

این مسئول به ارائه 90 میلیون ریال در مرداد ماه سال جاری به هیئت‎های مذهبی شهرستان زنجان به عنوان کمک مالی اشاره کرد و گفت: 150 میلیون ریال نیز برای تهیه کتاب و اقلام فرهنگی اختصاص یافته است.

مهران‌فر به برگزاری اردوهای راهیان نور برای مسئولان هیئت‏‌های مذهبی در شهرستان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: این اردوی معنوی در سال جاری برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه آیین‎نامه فعالیت هیئت‎های مذهبی توسط شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان زنجان تدوین می‎شود، اضافه کرد: این اقدام در سطح کشور بی‎نظیر است و امیدواریم در سال جاری محقق شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان زنجان با تاکید بر اینکه آیین‎نامه فعالیت هیئت‎های مذهبی شامل حقوق شهروندی، احکام شرعی، مسائل امنیتی و حدود شرعی می‎شود، تصریح کرد: هیئت‎های مذهبی در سایه این آیین‌نامه فعالیت‌های خود را برنامه‎ریزی می‎کنند.

این مسئول اذعان داشت: تدوین آیین‎نامه فعالیت هیئت‎های مذهبی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان، نیروی انتظامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، شهرداری زنجان، دفتر امام جمعه و معاونت امنیتی و سیاسی استانداری صورت می‎گیرد.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول