اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی قزوین:

برنامه‌های فرهنگی هیئت‌های مذهبی ساماندهی شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: با ساماندهی مطلوب‌تر برنامه‌های فرهنگی و دینی هیئت‌های مذهبی، بستر مناسبی برای ترویج مبانی دینی در جامعه فراهم می‌شود.

برنامه‌های فرهنگی هیئت‌های مذهبی ساماندهی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی در چهل و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار مردم این شورا در شهرداری قزوین برگزار شد، با بیان اینکه هدایت، نظارت و حمایت را مهم‌ترین دغدغه هیئت‌های مذهبی است، اظهار کرد: با تحقق این سه مؤلفه می‌توان این هیئت را در توسعه برنامه‌های فرهنگی و دینی کمک کرد.

نعمت‌الهی با اشاره به اینکه شورای هیئت‌های مذهبی از آغاز فعالیت تصمیماتی خوب و کارشناسانه در برنامه‌های مذهبی و فرهنگی انجام داده‌اند، ابراز کرد: با کمک مالی و حمایت مالی و معنوی می‌توان این شورا را در برگزاری مطلوب‌تر این برنامه‌ها کمک مؤثری کرد.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگی دینی در جامعه موجب کاهش آسیب‌های و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود بر این اساس باید به فعالیت‌های مذهبی توجه ویژه‌ای کرد تا مشکلات خانواده و جامعه سریع‌تر برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر قزوین از جایگاه رفیعی برخوردار است، ابراز کرد: با هم‌فکری و هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین، شهرداری قزوین و این شورا می‌توان تصمیمات کارساز و کلیدی را در ترویج مبانی دینی اتخاذ کرد تا فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی در شهر ساماندهی مطلوبی شود.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه مسایل فرهنگی از دغدغه‌های مشترک بین تبلیغات اسلامی استان قزوین و شورای شهر قزوین است، اذعان کرد: این نهادها برای توسعه فضای معنوی و فرهنگی در جامعه گام‌های مثبتی برداشته‌اند که آثار آن به وضوح دیده می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهر قزوین با انجام فعالیت‌های عمرانی به صورت جدی در حال توسعه است، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مطلوب‌تر بتوانیم مبانی دینی را در بین مردم به صورت گسترده‌‌ای ترویج دهیم.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: دشمنان اسلام فرهنگ شیعه را به خوبی می‌شناسند و برای انحرافات مسلمانان تلاش می‌کنند تا آنان را از قرآن و محبت ائمه‌ اطهار (ع) دور کنند از این رو باید با انجام دادن برنامه‌های فرهنگی مناسب توطئه‌های آنان را خنثی کرد.

نعمت‌الهی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی به علت اعتقادها و باورهای دینی مردم در جامعه از ظرافت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، بیان کرد: باید در این راستا با شناسایی آسیب‌ها مذهبی برای برطرف کردن آن اقدامات مناسب ظریفی انجام داد تا خدشه‌ای به اعتقادات وارد نشود.

این مقام مسئول با اشاره به برخی هیئت‌های مذهبی که نیاز به حمایت‌های مالی برای انجام برنامه‌های فرهنگی دارند، اذعان کرد: متأسفانه این هیئت‌ها از حمایت‌های مالی و معنوی خوبی بهره‌مند نمی‌شوند در صورتی که برخی دیگر از هیئت‌ها با توجه به اینکه از وضع مالی خوبی برای اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی برخوردارند از این حمایت‌ها برخوردار می‌شوند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: باید در این راستا با ساماندهی برنامه‌های مذهبی و دینی بتوان حمایت‌های مالی و معنوی را به صورت عادلانه بین هیئت‌های مذهبی توزیع کرد تا همه این آنها بتوانند برنامه‌های خوبی در راستای ترویج مبانی دینی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی و ورزشی حمایت‌های مالی خوبی را از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی هیئت‌های مذهبی می‌کند، اذعان کرد: شورای هیئت‌های مذهبی از وضعیت مالی و معنوی هیئت‌های استان قزوین آشنایی کامل دارد و باید هر گونه حمایت مالی و معنوی به هیئت‌ها با تأیید این شورا صورت گیرد تا این حمایت‌ها عادلانه بین هیئت‌ها توزیع شود.

نعمت‌الهی هیئت‌های مذهبی را تشکل‌های مردم نهاد فعال دانست و خاطرنشان کرد: با حمایت‌های مالی و معنوی از این هیئت‌ها می‌توان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات خانواده و جامعه را برطرف کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مأموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین بسیار گسترده است، بیان کرد: هیئت‌های مذهبی از جمله حوزه‌های این نهاد است که برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در جامعه با هدف ترویج مبانی دینی برگزار می‌کنند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه بیش از یک هزار و 400 هیئت مذهبی و یک هزار مداح شناسایی و کدگذاری شده‌اند، اظهار کرد: این هیئت‌ها، تشکل‌های قرآنی و انجمن‌های اسلامی فعالیت قرآنی خوبی را اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول