اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان خبر داد

وجود 1400 هیئت مذهبی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: یک هزار و 400 هیئت مذهبی در استان زنجان وجود دارد.

وجود 1400 هیئت مذهبی در استان زنجان

حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: حماسه‌ محور بودن برنامه‌های عزاداری در ماه محرم همواره باید مورد تاکید قرار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌ها و مراسمات در استان زنجان طی ایام مختلف از جمله در ماه محرم با محوریت جوانان برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: قرآن ‌محوری و توجه به سیره پیامبر اکرم (ص) و انبیا از دیگر اهداف برنامه‌ریزی‌ها در اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان به شمار می‌رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه توجه ویژه به فریضه نماز در هیئت‌های مذهبی استان زنجان مورد تاکید قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ساماندهی تبلیغات محیطی در سطح شهر‌های استان و برنامه‌ریزی در این زمینه نیز از دیگر برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی در ماه محرم محسوب می‌شود.

وی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از بزرگ‌ترین اهداف قیام امام حسین(ع) و یاران ایشان دانست و ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر باید یکی از محورهای برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌های عزاداری در ماه محرم باشد.

حجت‌الاسلام دشتکی همچنین در زمینه ازدواج و شرایط آن با اشاره به اینکه عمل به سیره پیامبر اکرم(ص) و معصومین(ع) نخستین حرکتی است که باید الگوی خود قرار دهیم، خاطر نشان کرد: بر اساس بیانات پیامبر اکرم(ص) زن بد قدم، زنی است که مهر او سنگین باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه الگوی مسلمانان باید در هر امری پیامبر اکرم(ص) و سیره ایشان باشد، ادامه داد:‌ اگر در مسیر دیگری گام برداریم دچار ناهمواری‌های زیادی در زندگی خود می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه جوانانی که قصد ازدواج دارند باید سنت پیامبر را در همه مراحل آن از جمله مهریه و چگونگی برخورد با همسر رعایت کنند، تصریح کرد: نباید براساس چشم و هم‌چشمی عمل کرد.

حجت‌الاسلام دشتکی با تاکید بر اینکه هزینه تراشی‌های امروز در امر ازدواج سنت‌های غلطی محسوب می‌شود که باید زدوده شود، یادآور شد: چشم و هم چشمی سبب نابودی زندگی انسان می‌شود و باید از آن دور شد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول