اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین:

فرهنگ شهروندی بین هیئت‌های مذهبی گسترش یابد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: آشنا شدن هیئت‌های مذهبی با معضلات شهری منجر به گسترش فرهنگ شهروندی و کاهش هزینه‌های شهری می‌شود.

فرهنگ شهروندی بین هیئت‌های مذهبی گسترش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید وزیر‌ی‌نژاد در چهل و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار مردم این شورا در شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین با آشنا کردن هیئت‌های مذهبی با معضلات شهری در گسترش فرهنگ شهروندی تلاش می‌کند تا با استفاده مطلوب آنان از اموال بیت‌المال موجب کاهش هزینه‌های شهرداری شود.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد در برنامه‌های عزاداری از جمله در تاسوعا و عاشورا هزینه‌هایی را به شهرداری متحمل می‌کنند، ابراز کرد: با آشنایی بیشتر هیئت‌های مذهبی با فرهنگ شهروندی می‌توان هزینه‌های شهرداری را در این روز کاهش داد.

وزیری‌نژاد با بیان اینکه ترویج مبانی دینی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین برنامه‌های سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین است، بیان کرد: این سازمان در فضاسازی شهری در مباحث دینی اقدامات خوبی را انجام داده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین با 400 تیربورد در مراسم‌های مختلف ولادت و شهادت اهل‌ بیت (ع) فضای شهر را با مباحث‌ دینی و مذهبی معنوی می‌کند، ابراز کرد: با پیمانکار مربوط در این راستا قراردادی منعقد شده تا به مناسبت‌های مختلف در سرما و گرما این اقدامات را انجام دهد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین اضافه کرد: کارشناسان مربوط در این حوزه تلاش می‌کنند تا شعارهای این تیربوردها با هدف ترویج مباحث اخلاقی و دینی مزین شوند.

وی اذعان کرد: سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین در اعیاد مختلف از جمله نیمه شعبان و عید قربان برنامه‌های متنوعی اجرا می‌کند و هر ساله کیفیت این برنامه‌ها را ارتقا می‌دهد تا تأثیرگذاری مذهبی آن بین مردم افزایش یابد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین ستاد ایام محرم را با همکاری 10 سازمان تشکیل داده است، ابراز کرد: نیروی انتظامی، پلیس راهور، تبلیغات اسلامی استان قزوین از جمله این نهادهاست.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: ستاد ایام محرم برای تسریع امور اداری هیئت‌ها مذهبی، اخذ تعهدهای لازم و جلوگیری از زمان و هزینه آنان برای مراجعه به اداره‌های مختلف تشکیل شده است تا رضایت هیئت‌های مذهبی کسب کند.

افتتاح سومین فروشگاه عفاف و حجاب در قزوین

وی با اشاره به اینکه دو فروشگاه عفاف و حجاب به صورت خصوصی با همت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین افتتاح شده است، ابراز کرد: به زودی فروشگاه دیگری با همکاری این سازمان با سپاه صاحب‌الامر (عج) افتتاح می‌شود.

وزیری‌نژاد با بیان اینکه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین نمایشگاه‌ها و همایش‌های مختلفی با موضوع عفاف و حجاب برگزار کرده، بیان کرد: در این نمایشگاه‌ها از کارشناسان دینی، مذهبی و خانواده از جمله دهنوی دعوت شده تا در مورد مسایل و مشکلات خانواده سخنرانی کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین به طرح محله اشاره کرد و گفت: سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین در این طرح برنامه‌های مختلف از جمله کارگروه‌های آموزشی برای جوانان و اقتصاد خانواده و تربیت صحیح فرزندان برای والدین با هدف آموزه‌های دینی و مذهبی برگزار کرده است.

این مقام مسئول تجلیل از حافظان، قاریان و خادمان مساجد را از برنامه‌های سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین عنوان و بیان کرد: آشنا کردن هیئت‌های مذهبی با برنامه‌های فرهنگی و مذهبی سایر شهرها از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین آمادگی دارد تورهای رایگان برای هیئت‌های مذهبی با هدف رشد توانمندی‌سازی این هیئت‌ها برگزار کند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول