اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

هیئت‌های مذهبی بازوی سازمان تبلیغات هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: هیئت‌های مذهبی به عنوان بازوی اجرایی سازمان تبلیغات اسلامی نقش مهمی در انجام مأموریت‌های این سازمان دارند.

هیئت‌های مذهبی بازوی سازمان تبلیغات هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام عباس اسکندری پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از شبکه اینترانت مساجد در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار کرد: اداره‌کل تبلیغات اسلامی از ابتدای عمل به مأموریت ساماندهی هیئت‌های مذهبی در استان قم، اهدافی را برای این ساماندهی تدوین کرد که موجب برداشتن گام‌های بسیار خوبی برای نقش‌آفرینی هیئت‌های مذهبی شده است.

وی ادامه داد: سیاست و رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی این است که خود را از تصدی‌گری امور فرهنگی کنار کشیده و اجرای برنامه‌های فرهنگی را به تشکل‌های مردمی واگذار کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه این رویکرد جدید چند سال است که در سازمان تبلیغات اسلامی دنبال می‌شود گفت: این موضوع تا امروز آثار و برکات فوق‌العاده‌ای داشته است.

وی با اشاره به موانع قانونی در این مسیر خاطر نشان کرد: برخی از دستگاه‌های نظارتی در این زمینه سخت‌گیری‌هایی با توجه به قوانین دارند که باید با اصلاح قوانین در راستای برون‌سپاری فعالیت‌ها این مشکلات برطرف شود.

وی افزود: در گذشته فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی به صورت سنتی و در محدوده خاصی انجام می‌شد که با این وجود تأثیرگذاری خود را نیز داشت.

اسکندری گفت: انقلاب اسلامی با فعالیت‌ مردم در قالب‌ هیئت‌های مذهبی به پیروزی رسید و نقش هیئت‌های مذهبی در زمان جنگ نیز بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان نقش هیئت‌های مذهبی در مقابله با تهاجم فرهنگی ابراز داشت: در حقیقت امروز نیز این هیئت‌ها مهم‌ترین نقش را در زمینه مقابله با جنگ نرم دشمن ایفا می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به ظرفیت فوق‌العاده هیئت‌های مذهبی در شهر قم عنوان کرد: از زمانی که ما ارتباط کاری، فرهنگی و قرآنی با هیئت‌های مذهبی پیدا کرده‌ایم، فعالیت‌های مجموعه اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم چندین برابر شده است.

وی اظهار داشت: در گذشته اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم فعالیت‌های اندکی را به طور منظم انجام می‌داد و هیئت‌های مذهبی نیز فعالیت‌های سنتی خود را پیگیری می‌کردند اما از زمانی که این دو نهاد با هم پیوند خوردند، هم‌افزایی فوق‌العاده‌ای در فعالیت‌های آنان آشکار شد.

اسکندری با اشاره به فعالیت‌های قرآنی که هیئت‌های مذهبی در تابستان امسال انجام دادند گفت: امسال برای نخستین بار هیئت‌های مذهبی در طرح اوقات فراغت ورود کردند که در این زمینه نیز کارنامه بسیار خوبی از خود به جای گذاشتند.

وی با اشاره به رونمایی از شبکه اینترانت مساجد استان قم بیان کرد: این طرح از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان قم است که فعالیت رسمی آن از امروز آغاز می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: شبکه اینترانت مساجد بستری را فراهم کرده تا اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ارتباط بسیار خوبی با مساجد و ائمه جماعات برقرار کند.

وی با اشاره به شور و اشتیاق جوانان در مساجد برای شرکت در این طرح خاطر نشان کرد: در همین مدت اندک از اجرای آزمایشی این طرح جوانان در مساجد فعالیت‌های بسیار مفیدی را در فضای مجازی آغاز کرده‌اند.

اسکندری با بیان آسیب‌های فضای مجازی برای جوانان اظهار داشت: تلاش کردیم با راه‌اندازی این شبکه جوانان را به استفاده از اینترنت پاک تشویق کرده و از آلودگی‌ها دور کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر مسجد یک پایگاه اینترنتی مخصوص به خود دارد افزود: جوانان مسجد در قالب این شبکه کارهای فنی و محتوایی بسیار ارزشمندی را انجام می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: در قالب این شبکه محتوای بسیار خوبی در اختیار مساجد قرار داده می‌شود و خدمات مشاوره‌ای به جوانان ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین شبکه اینترانت مساجد می‌تواند کمک بسیار خوبی برای ائمه جماعات در تأمین محتوای مورد نیاز برای استفاده در مسجد باشد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول