اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

نواقص فعالیت هیئت‌های مذهبی در قم رفع شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: با تلاش دو مجموعه شورای هیئت‌های مذهبی و کانون شعرا و مداحان و حمایت‌های سازمان تبلیغات نواقص فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی در استان قم رفع شده و به نقطه مطلوبی رسیده‌ایم.

نواقص فعالیت هیئت‌های مذهبی در قم رفع شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام عباس اسکندری پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان شورای هیئت‌های مذهبی استان قم و همچنین کانون مداحان و شاعران استان با آیت‌الله علوی‌گرگانی در سخنانی با اشاره به نزدیک بودن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اظهار کرد: ما با تشرف به محضر علما و بزرگان تلاش می‌کنیم ره‌توشه‌ای برای فعالیت‌های خود در این مناسبت مهم برگیریم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم و صفر همواره موجب تقویت هر چه بیشتر اسلام بوده است گفت: شورای هیئت‌های مذهبی قم و همچنین هیئت‌های مذهبی فعال در این استان همواره مایه خیرات و برکات بسیاری بوده‌اند و اثرات بسیاری را در سطح جامعه از خود بر جای گذاشته‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی در شکل‌گیری و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی ایفا کردند، تاکید کرد: دشمنان پس از انقلاب به نقش‌آفرینی این حرکت عظیم الهی پی بردند و تلاش کردند که مراسم‌های برگزار شده از سوی هیئت‌های مذهبی را به تعطیلی بکشانند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با هوشمندی امام راحل و پس از ایشان مقام معظم رهبری و مراجع تقلید همواره این توطئه دشمنان خنثی شده است، اضافه کرد: مراسم‌های ایام محرم و صفر باید همه ساله با شکوه هر چه بیشتری برگزار شود و خوشبختانه در دوران پس از انقلاب اسلامی این مهم محقق شده است.

اسکندری با بیان اینکه دشمنان پس از ناکام بودن در توطئه نخست به دنبال این بودند که هیئت‌های مذهبی را از درون تهی کنند اظهار کرد: در پی طرح این توطئه رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به سازماندهی هیئت‌های مذهبی، مداحان و شعرا اهتمام داشته باشد و سازمان تبلیغات در این راستا نسبت به تشکیل شورای هیئت‌های مذهبی و همچنین کانون شعرا و مداحان اقدام کرده است.

وی اظهار کرد: در استان قم شورای هیئت‌های مذهبی و کانون شعرا و مداحان مجموعه‌هایی همراه و همگام با سیاست‌های سازمان هستند که بر اساس آیین‌نامه‌ها به فعالیت می‌پردازند و افراد اندیشمند، با اخلاص و مؤمن در این دو تشکل مهم عضویت دارند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: با تدبیر، دلسوزی و اخلاص فعالان این تشکل‌ها نواقص بسیار زیادی رفع شده است و توانسته‌ایم به نقطه مطلوب برسیم.

وی با اشاره به برنامه‌های شورای هیئت‌های مذهبی و کانون شعرا و مداحان در زمینه ارتقای سطح فعالیت مداحان، شاعران، هیئت‌های مذهبی و دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم‌ها افزود: دوره‌های مختلف آموزشی در بخش‌های مختلف برگزار شده است و این دوره‌ها ثمرات ارزشمندی به دنبال داشته است.

اسکندری برگزاری جلسات توجیهی را از دیگر فعالیت‌های این تشکل‌ها دانست و اضافه کرد: در این جلسات ضمن تبیین شرایط روز، باید‌ها و نبایدهایی که ضروری است تا در مراسم‌های مذهبی مورد توجه قرار گیرد، بیان می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی خادم این دو مجموعه ارزشی و اثرگذار است تصریح کرد: اثرات فعالیت‌های این دو مجموعه قابل مشاهده است و ما هر سال شاهد ارتقای سطح کمی و کیفی مراسم‌های عزاداری در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان هستیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر شاهد هستیم مراسم‌های مذهبی با کمترین نقصی در استان قم برگزار می‌شود و باید هر چه بیشتر تلاش کنیم که هیئت‌های مذهبی با ارتقای کیفی برنامه‌های خود بتوانند در جامعه نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول