اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان البرز:

هیئت‌های مذهبی برنامه‌های دینی و فرهنگی را اولویت‌بندی کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان البرز گفت: مسئولان هیئت‌های مذهبی با بصیرت و مشورت، برنامه‌های دینی و فرهنگی را اولویت‌بندی کنند.

هیئت‌های مذهبی برنامه‌های دینی و فرهنگی را اولویت‌بندی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز، ششمین گردهمایی هیئت‌های مذهبی بانوان شهرستان البرز با حضور جمعی از مسئولان هیئت‌های مذهبی شهرستان البرز برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدصادق جان‌محمدی در این گردهمایی با اشاره به تأثیرات هیئت‌های مذهبی اظهار کرد: صبر و شکیبایی از مهم‌ترین خصوصیات مسئولان هیئت‌های مذهبی است.

وی ادامه داد: مسئولان هیئت‌های مذهبی باید اهل مشورت و نظر‌خواهی از دیگران بوده و از طریق آشنایی با مبانی اسلامی و اعتقادی و با تجربه خویش برنامه‌های دینی و فرهنگی را اولویت‌بندی کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان البرز با بیان اینکه مسجد پایگاه اصلی انقلاب بوده است، عنوان کرد: امروز نیز مسجد در کانون تحولات بیداری اسلامی منطقه قرار دارد.

جان‌محمدی افزود: مسجد به عنوان جایگاه عبادت مسلمانان از مهم‌ترین نهادهای جامعه‌ اسلامی با کارکردی چند منظوره به بوده و همواره در طول تاریخ اسلام نقشی بنیادین و اصلی ایفا نموده است.

وی اضافه کرد: مسجد همواره مورد توجه اسلام بوده است و پیامبر اکرم (ص) نیز در بدو ورود به مدینه در نخستین اقدامات خود مسجدی را بنا کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان البرز با اشاره به ثواب اقامه نماز در مسجد تصریح کرد: در اسلام نماز خواندن در مسجد آنقدر اهمیت دارد که می‌گویند اگر انسان نماز اول وقتش را تأخیر بیندازد اما در مسجد بخواند، فضیلت آن بهتر است تا اینکه نمازش را اول وقت و در خانه به جا آورد.

جان‌محمدی با اشاره به اینکه مساجد باید علاوه بر اینکه محل عبادت، نماز و دعا باشند، هرکدام پاسخگوی یک نیاز مشخص و ویژه‌ هم باشند، ابراز کرد: مسجد باید پاسخگوی شبهات جوانان نیز باشد.

وی ادامه داد: مسجد باید به گونه‌ای به محور فعالیت‌های دینی و فرهنگی در جامعه‌ اسلامی تبدیل شود که همه‌ مردم به ‌راحتی در برنامه‌های آن شرکت کنند.

جان‌محمدی در خاتمه خاطرنشان کرد: مسائل دینی و فرهنگی با تشکیل گفتمان‌های مختلف میان جوانان در مساجد در حال برگزاری است و امید می‌رود تعداد این جلسات رشد یافته و در میان دانش‌آموزان و سطح مدارس بسط پیدا کند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول