اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار الوند خبر داد

واگذاری حمل و نقل عمومی البرز به بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: شهردار الوند در مراسم افتتاح دو پروژه سازمان اتوبوسرانی الوند گفت: شهروندکارت قابل استفاده در حمل و نقل عمومی و بازار خرید بوده و حمل و نقل عمومی به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شده است.

واگذاری حمل و نقل عمومی البرز به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، سعید آگشته شهردار الوند در مراسم افتتاح دو پروژه سازمان اتوبوسرانی الوند ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهار کرد: حمل و نقل عمومی شاخص توسعه و توسعه‌یافتگی شهر و کشور است و پرداختن به امور حمل و نقل در پیشرفت کشور نقش مؤثری دارد.

رشد چشمگیر حمل و نقل عمومی شهرستان البرز با توجه به نرخ رشد جمعیت

وی با اشاره به افزایش جمعیت شهرستان البرز عنوان کرد: میزان رشد سیستم حمل و نقل عمومی بسیار چشم‌گیر بوده و قابل مقایسه با نرخ رشد جمعیت نیست.

شهردار الوند ابراز کرد: در ارائه خدمات شهری باید از سیستم‌های گوناگون حمل و نقل همچون اتوبوس و تاکسی به فراخور وضع و تمکن مالی شهروندان استفاده کرد.

آگشته بیان کرد: سازمان حمل و نقل شهر الوند و حومه با هدف ارائه خدمات به شهروندان تأسیس شده و هم‌اکنون با ارائه خدمات درون‌شهری و بین شهری، نزدیک به 55 هزار نفر از جمعیت شهرستان البرز را جابه‌جا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر افزایش تعداد دستگاه‌های حمل و نقل به ازای جمعیت شهرستان، بهبود کیفیت نیز از اهداف مسئولان شهری بوده و این مهم تا حد قابل قبولی تحقق یافته است.

شهردار الوند با اشاره به ابعاد اقتصاد مقاومتی اذعان کرد: در راستای تحقق ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی دستگا‌های اتوبوس سال‌های پیش با تعمیر و مجهزسازی به سیستم کولر وارد ناوگان حمل و نقل شهری شده است.

آگشته عنوان کرد: در راستای افزایش کیفیت، از سایبان‌های فلزی مکانیزه استفاده شده که در این راستا 27 دستگاه سایبان با اعتبار 63 میلیون تومان ساخته و در ایستگاه‌های اتوبوس مستقر شده است.

وی راه‌اندازی و تأسیس شبکه رادیویی و سیستم تاکسی بی‌سیم، راه‌اندازی شبکه اینترنتی و سامانه پیامکی را از دیگر اقدامات سازمان اتوبوسرانی معرفی کرد.

شهردار الوند با اشاره به مزایای تاکسی بی‌سیم‌های شهری اذعان کرد: این تاکسی‌ها با 10 درصد تعرفه کم‌تر از بخش‌های دیگر حمل و نقل، برای بانوان و آقایان به صورت جداگانه نیز ارائه خدمات می‌کند.

آگشته اضافه کرد: راه‌اندازی نرم‌افزارهای سیستم مالی، درآمد و انبار نیز از فعالیت‌های جاری در سازمان اتوبوسرانی الوند است که اعتبار پنج میلیون تومان در بر داشته.

شهروندکارت قابل استفاده در حمل و نقل عمومی و بازار خرید

وی از راه‌اندازی شهروند کارت خبر داد و عنوان کرد: با راه‌اندازی این سیستم علاوه بر استفاده از کارت‌های الکترونیک در حمل و نقل عمومی، می‌توان از آن‌ها در خرید جزئی در بازارهای شهر نیز استفاده کرد.

شهردار الوند ابراز کرد: البرز به عنوان نخستین شهرستان کشور در امر واگذاری کامل ناوگان حمل و نقل عمومی به بخش خصوصی عمل کرده است.

آگشته هماهنگی مقیاس مسیر عبور وسایل نقلیه سنگین با عرض جاده و خیابان را ضروری دانست و ابراز کرد: در برطرف کردن این مشکل، پهلوگیری ایستگاه‌های اتوبوس سطح شهر با اقدام 14 فقره ایستگاه که 60 تا 70 درصد ایستگاه‌ها محسوب می‌شود با اعتبار 7 میلیون تومان صورت گرفته است.

افتتاح توقف‌گاه و پارکینگ اتوبوسرانی بی‌نظیر در استان

وی با اشاره به افتتاح دو پروژه سازمان اتوبوسرانی الوند و حومه عنوان کرد: با نوسازی و بازسازی اتوبوس‌های فرسوده به تعداد 9 دستگاه 12 میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری و اعتبارات ملی مصرف شده که از این میزان 82 درصد از اعتبارات ملی تأمین شده است.

سعید آگشته شهردار الوند در خاتمه با بیان اینکه نمونه توقف‌گاه و پارکینگ افتتاح شده اتوبوسرانی در استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امید است با حمایت‌ها و تعامل مسئولان، بیش از پیش خدمتگزار مردم باشیم.

در پایان مراسم افتتاح دو پروژه سازمان اتوبوسرانی الوند و حومه از رانندگان نمونه تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول