اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت موافقت صورت می‌گیرد

تخصیص یارانه صادراتی و یارانه حمل و نقل سیب‌زمینی از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی از پیگیری این سازمان و سازمان صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد امکان برای تخصیص یارانه صادراتی و یارانه حمل و نقل محصول سیب‌زمینی از آذربایجان‌شرقی به خارج خبر داد.

تخصیص یارانه صادراتی و یارانه حمل و نقل سیب‌زمینی از آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، مسعود محمدیان صبح امروز در نشست کارگروه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان سراب از صدور مجوز ایجاد و راه‌اندازی 9 واحد سردخانه‌ای و فرآوری محصول سیب‌زمینی در شهرستان سراب خبر داد. 

وی با اشاره به حمایت از تولیدکنندگان محصول سیب‌زمینی در شهرستان سراب با هدف افزایش ارزش افزوده این محصول و ایجاد بستری مناسب برای افزایش سطح درآمد بهره‌برداران اظهار کرد: متقاضیان باید طبق زمان‌بندی پیش‌بینی شده نسبت به ایجاد و احداث این مراکز تاثیرگذار در اقتصاد کشاورزی سراب اقدامات لازم را انجام دهند و در غیر اینصورت، سازمان دیگر متقاضیان را جایگزین آنان خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طرح‌های بالای 300 میلیون ریال برای بررسی به استان ارسال می‌شود تا پس از بررسی و تصویب ظرف یک هفته به شهرستان مورد نظر عودت داده شود، گفت: برای طرح‌های زیر 300 میلیون ریال نیازی به استعلام از استان نبوده و با تصویب کارگروه شهرستان می‌تواند بلافاصله در فاز اجرایی قرار گیرد.

محمدیان با اشاره به اینکه، طرح‌هایی با نیاز آبی زیر 2 هزار متر مکعب نیازی به استعلام از امور آب نداشته و می‌تواند بلافاصله در فاز اجرایی قرار گیرد، گفت: این امر در راستای افزایش فضای عمل کارگروه‌های ستاد اجرایی توسعه کشاورزی شهرستان‌ها و در راستای شتاب بخشیدن به سرعت توسعه این بخش است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان از پیگیری این سازمان و سازمان صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد امکان جهت تخصیص یارانه صادراتی و یارانه حمل و نقل محصول سیب‌زمینی از آذربایجان‌شرقی به خارج خبر داد و گفت: در حال حاضر روزانه 50 تا 60 تن سیب‌زمینی توسط شرکت بازرگانی و با نظارت مدیریت جهاد کشاورزی به صورت مستقیم از تولیدکنندگان در سر مزرعه خریداری می‌‌شود که با تصویب کارگروه مقرر شد در راستای حمایت از تولیدکنندگان این میزان به 70 تا 80 تن در روز افزایش یابد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول